Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 4 Mac 2013

PBNJ bakal didenda

04 March 2013


Johor Bahru: Persatuan Bola sepak Negeri Johor (PBNJ) berdepan hukuman denda daripada FAM selepas tindakan segelintir penyokong yang membakar mercun menyebabkan kepulan asap tebal pada penghujung babak kedua memaksa aksi membabitkan Johor Darul Takzim (DT) dan Negeri Sembilan pada saingan Liga Super di Stadium Larkin, kelmarin terhenti selama tiga minit.
Semuanya berpunca daripada kegembiraan penyokong skuad Harimau Selatan yang menyambut gol penyamaan Kamarul Afiq Kamarudin pada minit ke-83 sebelum Nurul Azwan Roya muncul wira menjaringkan gol kemenangan pada minit terakhir perlawanan menang 2-1.

Sebelum itu, Johor DT dikejutkan dengan jaringan awal kapten Rashid Mahmud m-28 namun hasrat anak didik Divaldo Alves yang mengidamkan kemenangan per tama liga berkecai akibat kealpaan benteng pertahanan.
Kemenangan itu menyaksikan Harimau Selatan merampas takhta liga daripada ATM.

Jurulatih Fandi Ahmad berkata, tindakan penyokong membakar mercun dalam konteks permainan bola sepak memberi lebih semangat kepada pemain untuk memburu kemenangan.

“Pemain begitu bersemangat apabila melihat penyokong tidak berbelah bagi memberi sokongan dan ini membantu kita memburu kemenangan namun saya berharap insiden membakar mercun tidak berulang lagi.
“Mengenai corak permainan Johor DT yang sudah lima perlawanan terpaksa bangkit daripada ketinggalan, saya lihat senario itu cukup serius dan ia tidak harus berulang kerana ia cukup merugikan kita yang terpaksa berhempas pulas memburu jaringan.

“Karektok pemain sepanjang perlawanan begitu konsisten malah kita menguasai sepanjang aksi itu terutama semangat juang yang tinggi dan kemenangan itu juga memberi cabaran kepada mereka untuk mempertahankan takhta liga,” katanya.
Bagaimanapun, Fandi kehilangan penyerang, Nor Shahrul Idlan Talaha yang mengalami keretakkan di hidung, malah masih belum dapat menurunkan Safee Sali yang mengalami kecederaan pergelangan kaki.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/04

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...