Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 4 Mac 2013

Fandi mahu Harimau mengaum

04 March 2013


JOHOR BAHRU - Pemain Johor Darul Takzim diseru mengekalkan momentum kemenangan dalam saingan Liga Super bagi membolehkan skuad Harimau Selatan itu terus 'mengaum' dan mampu terus kekal berada di takhta liga.

Ketua jurulatih, Fandi Ahmad yang nyata gembira dengan pencapaian itu menyifatkan ia satu kejayaan hasil kerja keras berpasukan dan mahu semangat juang tinggi diteruskan pada perlawanan akan datang.

Namun, pada masa sama, bekas pemain kebangsaan Singapura itu turut meminta anak buahnya supaya cepat 'panas' dan memberikan persembahan terbaik mereka dan tidak tunggu hingga saat-saat genting untuk menyerlah.

Beliau berkata, sudah lima kali skuad Harimau Selatan ketinggalan pada separuh masa pertama dan berjaya bangkit pada babak kedua untuk mencipta kemenangan termasuk perlawanan menentang Negeri Sembilan kelmarin.

"Semangat berlawan dan tidak kenal erti putus asa pemain tidak pernah padam dan ini merupakan satu perkembangan positif. Namun saya perlu ingatkan, kita tidak boleh selalu berada pada situasi seperti itu.

"Apa-apa pun saya dan semua gembira dengan kemenangan ini dan kita perlu kekalkan momentum kemenangan seperti itu," katanya yang sentiasa senyum sepanjang sidang akhbar selepas perlawanan.

Pasukan bimbingan Fandi memenuhi reputasi sebagai skuad '5 bintang' apabila merampas peneraju liga buat kali pertama dengan menumpaskan skuad Rusa 2-1 di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin kelmarin.

Pada masa sama, beliau turut mengingatkan pasukan supaya tidak boleh terlalu bergantung kepada seorang pemain seperti Daniel Guiza, sebaliknya mahu komitmen serta kerjasama setiap pemain dipertingkatkan.

Ditanya mengenai perlawanan menentang Selangor di Stadium Shah Alam pada Sabtu ini, Fandi berkata, beliau perlu menyusun strategi tertentu kerana The Red Giants bukan calang-calang pasukan dan pasti akan memberi tentangan sengit.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130304/su_03/Fandi-mahu-Harimau-mengaum#ixzz2MYeJWZkX
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...