Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 4 Mac 2013

Dua kunci kejayaan Johor DT

04 March 2013



PENYERANG Johor DT, Norshahrul Idlan Talaha (kanan) dicabar pemain Negeri Sembilan pada aksi Liga Super di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Johor Bahru kelmarin.


SEMANGAT juang tinggi serta tidak kenal erti putus asa menjadi faktor utama Johor Darul Takzim (Johor DT) melakar kemenangan 2-1 ke atas Negeri Sembilan pada aksi Liga Super di Stadium Tan Sri Hassan Yunos malam kelmarin.
Pengendali JDT, Fandi Ahmad mengakui, anak-anak buahnya sering berada dalam situasi genting termasuk aksi menentang Negeri Sembilan sehingga mereka mencabar diri sendiri untuk memberikan yang terbaik buat pasukan.
“Sudah lima kali (perlawanan) kami ketinggalan pada separuh masa pertama tetapi berjaya bangkit pada babak kedua untuk mencipta kemenangan.
“Sesuatu yang pasti, semangat berlawan dan berjuang para pemain tidak pernah padam. Ini merupakan sesuatu perkembangan yang positif, namun saya perlu ingatkan, kami tidak boleh selalu berada pada situasi seperti ini.
“Pasukan juga tidak boleh bergantung kepada seorang pemain seperti (Daniel) Guiza sahaja, sebaliknya komitmen serta kerjasama semua para pemain perlu ditingkatkan,” kata Fandi pada sidang akhbar selepas perlawanan kelmarin.
Menurut Fandi, beberapa pemain yang mengalami kecederaan dan digantung perlawanan menjadi punca Johor DT tampak goyah pada awal permainan.
Dalam aksi kelmarin, Johor DT dikejutkan gol pembukaan Negeri Sembilan menerusi pemain tengah, Rashid Mahmud pada minit ke-28.
Bagaimanapun, Johor DT bangkit pada babak kedua sebelum memperoleh dua gol hasil sumbangan Kamarul Afiq Kamarudin dan Nurul Azwan Roya.
Kemenangan tersebut berjaya melonjak Johor DT ke tangga teratas liga buat pertama kali apabila mengumpul 16 mata selepas mengharungi sembilan perlawanan.
Mengulas perlawanan menentang Selangor Sabtu ini, Fandi berkata, beliau harus menyusun strategi tertentu memandangkan Gergasi Merah merupakan pasukan handalan yang amat berpengalaman.
“Saya pasti Selangor akan memberi tentangan sengit buat kami tetapi saya akan cuba merangka formasi terbaik bagi menghadapi mereka nanti,” katanya.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0304&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz2MYdWR49e 
Hakcipta terpelihara 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...