Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 4 Mac 2013

Peluang Selangor rampas pendahulu

04 March 2013

Kuala Lumpur: Peluang kini terbuka luas buat Selangor merampas tangga teratas Liga Super daripada Johor Darul Takzim (DT) dengan syarat mereka perlu menewaskan pasukan kedua tercorot, T-Team di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, petang esok. 

Namun, kerisauan menjelma memandangkan jentera depan Selangor gagal menjaringkan gol sepanjang tiga perlawanan terakhir - tewas 2-0 kepada Tentera, seri 0-0 dengan PKNS serta tewas 1-0 kepada Kingfisher East Bengal pada aksi sulung Piala AFC di Kolkata, India, Rabu lalu. 

“Itu yang saya mahukan iaitu jentera depan kembali menggegar. Saya yakin kehadiran semula S Kunanlan dan K Gurusamy yang sudah pulih sepenuhnya mampu menambah kekuatan pasukan. Kami juga sedar, kemenangan bakal meletakkan Selangor di tangga teratas liga,” kata jurulatih Selangor, Irfan Bakti Abu Salim ketika dihubungi, semalam.


Cari calon ganti Ramez 

Namun Irfan tidak dapat membawa dua pemain sayap, Solihin Kanasian dan Raimi Md Nor ke Kuala Terengganu kerana masih cedera manakala khidmat pertahanan import, Ramez Dayoub sudah boleh dilupakan selepas dia digantung seumur hidup oleh Persatuan Bola Sepak Lubnan (LFA) baru-baru ini akibat dakwaan mengatur perlawanan. 

“Mengenai import baru menggantikan Ramez, itu saya serahkan kepada FAS (Persatuan Bola Sepak Selangor). Mungkin kami akan letakkan Peter Chrappan mengisi tempat Ramez,” jelas Irfan. 

Chrappan dan Michal Kubala dua pemain import Selangor yang didaftarkan untuk saingan Piala AFC manakala Ramez dan Francis Forkey Doe didaftarkan untuk beraksi di Liga Super dan Piala AFC.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...