Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 21 Mac 2013

Nasib Del Nero cetus tanda tanya

21 March 2013

DEL NERO (dua dari kiri) dilihat masih menjalani latihan bersama skuad Johor DT semalam.


MASA depan pemain import, Simone Del Nero bersama pasukan berstatus bintang, Johor Darul Takzim (Johor DT) terus menjadi tanda tanya.
Bekas pemain Lazio itu dilihat masih menjalani latihan bersama skuad Harimau Selatan semalam meskipun terdapat laporan pemain berusia 31 tahun tersebut bakal ditamatkan kontraknya lebih awal.
Malah, jurulatih Johor DT, Fandi Ahmad ketika ditemui mengakui, beliau masih belum mendapat sebarang kata putus daripada Del Nero mahupun Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) sendiri.
Jelas Fandi, meskipun akan ada rombakan dilakukan apabila pintu perpindahan dibuka 8 hingga 22 April depan, namun beliau masih belum dapat memastikan siapa yang akan disingkirkan.
“Buat masa ini, Del Nero masih mempunyai kontrak bersama Johor DT dan selagi itu, saya boleh terus menggunakan khidmatnya.
“April nanti akan ada pemain baharu yang akan menyertai Johor DT tetapi saya masih belum tahu siapa yang akan meninggalkan kami,” katanya ketika ditemui selepas sesi latihan semalam.
Sebuah portal sukan semalam melaporkan, kontrak Del Nero bersama Johor DT akan ditamatkan lebih awal dan pemain tengah itu akan pulang ke negara asalnya selepas selesai urusan bayaran pampasan.
Portal tersebut juga menyatakan, Del Nero mengakui tidak tahu alasan dia akan disingkirkan tetapi menegaskan, dia sama sekali tidak akan beraksi dalam Liga Premier bersama pasukan Johor.
Sebelum ini, terdapat spekulasi Del Nero serta tiga lagi pemain Johor DT, Ezaidy Khadar, K. Sathiya dan Faizal Mansor akan beraksi dalam Liga Premier bersama Johor bagi ditukar dengan Farid Ramli, Muhammad Nazri Ahmad, Jasazrin Jamaludin dan pemain Brazil, Andre Francisco.
Del Nero memulakan karier bola sepak secara profesional ketika bersama kelab Empoli pada musim 1998 hingga 2000.
Dia kemudian berhijrah ke kelab Brescia (2000- 2007) dan turut beraksi dengan kelab Livingston pada saingan Liga Divisyen Satu Scotland (2001-2002) secara pinjaman sebelum membuat 22 penampilan bersama Lazio.
Pencapaian terhebatnya apabila berjaya membantu pasukan bawah 21 tahun Itali bergelar juara pada Kejohanan Bola Sepak Eropah (UEFA) tahun 2004 dan memenangi pingat gangsa Sukan Olimpik Greece pada tahun yang sama.
Selain Del Nero, Johor DT pada ketika ini mempunyai seorang lagi pemain import, Daniel Gonzales Guiza.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0321&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_06.htm#ixzz2OB3n1eSG 
Hakcipta terpelihara 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...