Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 5 Februari 2013

Seri dengan Qatar sudah cukup baik

05 February 2013


PETALING JAYA - Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) meletakkan harapan agar skuad Harimau Malaya berupaya mendapatkan sekurang-kurangnya satu mata pada perlawanan Kelayakan Piala Asia 2015 Kumpulan D menentang Qatar, di Stadium Al-Sadd Doha, esok.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad berkata, perlawanan kelayakan itu juga akan menjadi Petunjuk Prestasi Utama (KPI) buat ketua jurulatih Datuk K. Rajagobal bersama pasukan kebangsaan.

Bagaimanapun, kata Azzuddin, pihaknya sedia menerima keputusan sukar andai harapan untuk menang dan seri tidak dapat direalisasikan.

"Jika kalah kami perlu dapatkan alasan daripada jurulatih tentang keputusan tersebut.

"Tetapi kami harap pasukan kebangsaan mampu untuk menang atau seri ketika menentang Qatar nanti," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat berhubung status Nazmi Faiz Mansor bersama PKNS di Wisma FAM, sini, semalam.

Harimau Malaya berkunjung ke Qatar untuk perlawanan kelayakan tersebut dengan ketiadaan banyak pemain utama kerana kecederaan.

Malah Rajagobal juga mengakui persiapan kali ini adalah paling buruk pernah dihadapinya sepanjang mengendalikan skuad Harimau Malaya.

Antara pemain utama yang mengalami kecederaan adalah Safee Sali, Norshahrul Idlan Talaha, Amar Rohidan dan Zubir Azmi manakala penjaga gol Farizal Marlias masih belum pasti dapat bermain kerana belum pulih sepenuhnya.

Pemain tonggak lain yang turut terlepas aksi menentang Qatar termasuk Wan Zack Haikal Wan Noor, Gary Steven Robbat dan Fitri Omar.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130205/su_02/Seri-dengan-Qatar-sudah-cukup-baik#ixzz2K2XyrosL
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...