Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 5 Februari 2013

Harimau Selatan menang aksi persahabatan

05 February 2013


Pemain Johor Darul Takzim, Muhd. Haidin Azman melepasi pemain Geylang International FC dalam perlawanan persahabatan di Tan Sri Hassan Yunos, Larkin kelmarin.

JOHOR BAHRU - Bagi pasukan lain, tempoh rehat Liga Malaysia ketika ini mungkin digunakan untuk menjalani latihan ringan.

Namun tidak bagi pasukan Johor Darul Takzim yang mempunyai beberapa siri perlawanan persahabatan dengan pasukan dari negara jiran, Singapura.

Kelmarin, pasukan Harimau Selatan tetap 'mengaum' walaupun tanpa ramai pemain tonggak yang cedera apabila menewaskan pasukan Geylang International FC di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin di sini.
Perancang berbisa Johor Darul Takzim, Daniel Guiza terus menampil kejituan penyudah apabila menyumbat gol tunggal perlawanan menerusi sepakan percuma setelah penjaga gol lawan, Takuma Ito dipersalahkan apabila menangkap bola di luar kotak penalti pada minit ke-88.

Walaupun turun tanpa ramai pemain utama, namun kesungguhan dan komitmen pemain simpanan mendapat pujian pengendali Johor Darul Takzim, Fandi Ahmad.

"Pasukan yang dibarisi pemain simpanan kecuali Daniel Guiza dan Nurul Azwan Roya telah menunjukkan komitmen dan disiplin yang tinggi," katanya selepas perlawanan tersebut.

Bagaimanapun, Fandi mengakui banyak lagi kelemahan yang perlu diperbaiki terutamanya dari segi kreativiti kerana terdapat beberapa pemain yang masih mencari rentak masing-masing.

"Bermain di padang basah memang menguji tahap fizikal pemain tetapi saya tetap memuji barisan pertahanan kerana berjaya mengekang asakan pemain pasukan lawan yang rata-ratanya dibarisi pemain import seperti Stefan Milosevic dan Norihiro Kawakami," katanya.

Pada perlawanan persahabatan itu, beberapa pemain utama seperti Mohd. Muslim Ahmad tidak dapat diturunkan kerana demam, manakala ketua pasukan Safiq Rahim, Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha masih dibelenggu kecederaan.

Perlawanan persahabatan seterusnya adalah menentang Singapore Arm Forces dan Young Lions di Singapura sebelum Harimau Selatan meneruskan cabaran dalam Liga Super pada 17 Februari ini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130205/su_06/Harimau-Selatan-menang-aksi-persahabatan#ixzz2K2Yr8hTn
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...