Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Ahad, 20 Januari 2013

Saya Akan Pertahankan Anak-Anak & Hak Saya – Rita Rudaini

20 Januari 2013


Tahukah anda isu perebutan hak jagaan anak Rita Rudaini bersama suaminya, Aidil Zafuan masih belum selesai lagi? Tahun lepas Rita berjaya membatalkan tuntutan kembali taat namun Aidil mengemukakan permohonan cerai dan penjagaan anak di mahkamah yang lain.
aidil dan rita
Kesian pun ada juga sebenarnya melihat kemelut yang melanda rumahtangga mereka ini. Seolah-olah tiada jalan penyelesaiannya. Sedikit sebanyak ia pasti memberikan kesan negatif kepada 2 orang anak mereka. Namun Abang Nara respek semangat Rita yang akan terus berjuang mempertahankan haknya seperti yang diberitahu menerusi Kosmo.
November lalu saya sudah berjaya membatalkan perintah kembali taat atau nusyuz yang difailkan oleh Aidil (suami). Sekarang ini, saya ada satu lagi saman ke atas Aidil berkenaan bayaran nafkah bulanan diri saya dan anak-anak. Tapi, lepas dia gagal dengan tuntutan kembali taat di Petaling Jaya, Aidil ada failkan semula kes baharu di Mahkamah Rendah Syariah Seremban. Kali ini dia kemukakan permohonan cerai dan penjagaan anak. Bagi saya, fail sahajalah kes itu seluruh negara sekali pun, saya akan ikut rentak dia dan pertahankan hak saya. Sebagai ibu, saya akan pertahankan anak-anak saya dan sebagai isteri saya akan pertahankan hak saya. Sebelum ini dia tarik balik permohonan cerai, sekarang dia ingin bercerai pula. Kalau mahu bercerai, saya akan persoalkan apa salah saya. Saya berani sebab saya tahu bahawa saya tidak buat salah.
rita
Abang Nara pasti peminat-peminat Rita Rudaini berharap agar tahun 2013 akan membawa sinar bahagia ke dalam kehidupan Rita dan anak-anak. Semoga jalan penyelesaian dapat dicari dan kes mereka ini dapat ditamatkan secepat mungkin. Sama-samalah kita doakan agar Rita dan anak-anak dapat mengecapi erti bahagia yang sebenar.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...