Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Ahad, 20 Januari 2013

Fandi berpuas hati

21 Januari 2013



GUIZA (kiri) semakin mempamerkan keserasian beraksi dengan Johor DT dan setakat ini berjaya mencetak gol dalam beberapa perlawanan.


JURULATIH Johor Darul Takzim (Johor DT), Fandi Ahmad tetap berpuas hati dengan persembahan anak-anak buahnya meskipun gagal untuk mengutip tiga mata penuh ketika menentang Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada aksi Liga Super, Jumaat lalu.
Jelas Fandi, meskipun sekadar seri 2-2, namun anak-anak buahnya telah menunjukkan perkembangan positif berbanding tiga perlawanan terdahulu ketika menentang Pahang, Perak dan Kelantan.
Untuk rekod, Johor DT tewas 2-3 kepada Pahang di Kuantan sebelum menewaskan Perak 1-0 di laman sendiri, diikuti seri 1-1 ketika berdepan Kelantan di Kota Bharu.
"Kita telah melepaskan dua mata berharga kerana sepatutnya kita boleh memperoleh tiga mata penuh. Kita mendominasi perlawanan pada babak kedua dengan beberapa peluang untuk menambah jaringan tetapi gagal.
"Bagaimanapun saya rasa, buat pertama kalinya pasukan ini telah menamatkan permainan dengan sangat baik meskipun selepas ketinggalan, mereka kembali bangkit dan terus menunjukkan semangat juang yang tinggi. Saya bangga dengan komitmen semua pemain," katanya.
Pada aksi tersebut, Johor DT bermula agak perlahan sehingga membenarkan ATM mendahului seawal minit kelima.
Namun, skuad Harimau Selatan tidak panik, sebaliknya bangkit untuk kembali menguasai perlawanan dan berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-17 menerusi pemain import, Daniel Guiza.
Johor DT kembali ketinggalan apabila skuad kendalian B. Sathianathan menjaringkan gol kedua pada minit ke-39 menerusi tendangan percuma Irwan Fadly Idrus sebelum pasukan tuan rumah menyamakan kedudukan seminit kemudian hasil jaringan Norshahrul Idlan Talaha.
Fandi bagaimanapun menuntut anak-anak buahnya agar memperbaiki lagi mutu permainan bagi memastikan mereka mampu meraih kemenangan pada perlawanan seterusnya.
"Pemain telah memberikan satu permainan yang menghiburkan kerana kita tidak terlalu ingin bertahan tetapi kita tidak boleh terus-terusan memberi permainan sebegini. Kita perlu jaringkan gol dan kita perlu menang.
"Kita telah cuba yang terbaik tetapi pemain perlu bekerja lebih keras pada perlawanan akan datang," katanya.
Pada perlawanan seterusnya, Johor DT akan menentang Selangor PKNS di Stadium Shah Alam malam esok.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0121&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz2IaKyynjo 
Hakcipta terpelihara 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...