Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 29 Januari 2013

Rela guna tenaga muda

29 Januari 2013


Walaupun Datuk K Rajagobal kini ‘kesempitan’ pemain kerana ramai pemain yang menyerlah dalam Liga Malaysia (Liga-M) tidak dapat menyertai skuad kebangsaan akibat kecederaan namun nama kapten Kelantan, Mohd Badhri Mohd Radzi tetap tiada dalam senarai pilihannya.
Oleh Aziman Rosdi aziman@hmetro.com.my Kuala Lumpur Ketiadaan Badhri atau dikenali sebagai Piya menjadi buah mulut peminat tempatan yang hairan kenapa Rajagobal tidak mahu memberi ruang kepada pemain perancang pasukan juara tiga piala musim lalu itu bersama skuad bagi perlawanan persahabatan dengan Iraq di Dubai Khamis ini dan kempen kelayakan Piala Asia 2015 menentang Qatar di Doha pada 6 Februari. Tanpa pemain tengah, Safiq Rahim yang digantung perlawanan, pengendali kebangsaan itu lebih rela memanggil pemain lebih muda, Mohd Affize Faisal Mamat dan Abdul Shukur Jusoh manakala Yong Kuong Yong pula kekal dalam skuad biarpun bergelut dengan masalah kecergasan pada sesi latihan pusat kali ini.

Tapi Rajagobal yang cukup mengenali barisan pemainnya mempunyai alasan tersendiri biarpun ia tidak cukup jelas untuk menceritakan kedudukan sebenar Badhri dari kaca matanya.
“Tumpuan saya hanyalah perlawanan dengan Qatar. Anda kena tanya Badhri. Bukan mahu mengatakan dia tidak bermain dengan baik tapi kita perlu tahu pemain apa yang perlu sekarang.

“Sebagai jurulatih, saya perlu pastikan pemain yang diperlukan pada setiap posisi, fizikal dan taktikal. Kita kehilangan 11 pemain, adakah semua peminat tahu bagaimana corak permainan Qatar?” katanya ketika ditemui pemberita pada sesi latihan skuad kebangsaan semalam.

Tambahnya, lebih baik soalan mengenai Badhri ini turut diajukan kepada bekas jurulatih Kelantan, M Karathu dan B Sathianathan.
“Itu adalah pendapat peminat dan kalau boleh, tanya bekas jurulatih Kelantan, Karathu dan Sathianathan. Mereka akan beri penjelasan mengenai pemain Kelantan. Setiap jurulatih ada cara dan pemilihan sendiri,” jelas Rajagopal.

Badhri, 30, tidak pernah menyertai skuad Harimau Malaya kendalian Rajagopal bagaimanapun pernah beraksi bersama pasukan Pilihan Malaysia pada 2011 menentang Chelsea selepas mendapat panggilan jurulatih Harimau Muda A, Ong Kim Swee.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/29

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...