Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 29 Januari 2013

Aidil sedia pikul tanggungjawab

29 Januari 2013


Kelana Jaya: Pemain pertahanan tengah skuad Harimau Malaya, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak sedia memikul tanggungjawab kapten jika mendapat kepercayaan Datuk K Rajagobal selepas ketiadaan Safiq Rahim bagi menghadapi perlawanan persahabatan antarabangsa dengan Iraq dan Piala Kelayakan Piala Asia 2015 menentang Qatar.
Aidil, 25, yang beraksi bersama Johor Darul Takzim musim ini dilihat calon terbaik memakai lilitan lengan selepas Safiq diketepikan kerana menjalani penggantungan perlawanan manakala penolong kapten, Mohd Safee Sali pula digugurkan akibat kecederaan buku lali.

“Saya akan melakukan yang terbaik jika mendapat kepercayaan sebagai kapten. Tapi keutamaan saya ketika ini hanyalah untuk fokus kepada tugasan negara,” katanya.
Berbanding senarai 24 pemain yang dibawa ke Dubai hari ini, Aidil dilihat lebih berpengalaman kerana pernah mengetuai skuad kebangsaan.

Bagi Aidil, dia tetap yakin dengan keupayaan pasukan yang akan berdepan Qatar pada 6 Februari biarpun hakikatnya Harimau Malaya ketika ini seakan tempang kerana kehilangan 11 pemain akibat kecederaan.

“Walaupun ramai pemain cedera, saya yakin pemain lain masih mampu menggalas tanggungjawab. Bagi saya keupayaan pemain lain dengan pemain utama hanyalah pengalaman,” katanya.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/29

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...