Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 23 Januari 2013

Rajagobal intip Harimau Malaya

24 Januari 2013

RAJAGOBAL dalam perancangan membentuk barisan terbaik bagi menghadapi kempen kelayakan Piala Asia 2015 yang bakal bermula bulan depan.


PENGENDALI Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal mula melakukan pemerhatian di beberapa venue perlawanan Liga Malaysia bagi mengikuti perkembangan dan prestasi semasa anak- anak buahnya menjelang kempen kelayakan Piala Asia 2015 bulan depan.
Sebelum ini, Rajagobal telah menyenaraikan 26 pelatih bagi mengikuti latihan pusat skuad Harimau Malaya yang dijadualkan bermula Sabtu ini.
Rajagobal memberitahu, apa yang dilakukan beliau ketika ini merupakan tugas rutin iaitu memantau prestasi semasa para pemain Harimau Malaya.
“Kalau kita boleh nampak pemain yang bersinar atau bermain dengan baik, kita akan beri peluang kepada mereka yang menunjukkan permainan baik dan konsisten.
“Saya juga berharap pemain yang mewakili pasukan kebangsaan ini akan bermain dengan baik dalam semua perlawanan Liga Malaysia,” katanya.
Rajagobal berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyaksikan perlawanan Liga Super antara Pahang dan Terengganu di Stadium Darul Makmur, Kuantan malam kelmarin.
Jelas Rajagobal, setakat ini beliau telah dapat mengumpul barisan pemain terbaik hasil pemerhatian barisan kejurulatihan Harimau Malaya.
Ujar beliau, dua pemain Pahang yang menyerlah ketika ini iaitu Mohd. Hafiz Kamal dan Mohd. Fauzi Rozlan adalah antara pemain disenaraikan untuk dipanggil mengikuti latihan.
Kata beliau, pemain berpengalaman seperti Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha juga dipanggil mengikuti latihan berkenaan.
“Apabila beraksi pada peringkat Asia, kita perlu pemain seperti mereka yang lebih agresif di samping muka-muka baharu.
“Saya percaya kombinasi ini (para pemain) akan membantu skuad negara (bagi menghadapi kempen kelayakan Piala Asia 2015).
“Berbeza dengan saingan Piala Suzuki AFF yang dipertandingkan pada peringkat Asia Tenggara, Piala Asia dilihat lebih mencabar dan memerlukan khidmat para pemain seperti ini,” katanya.
Kempen kelayakan Piala Asia 2015 dijadual bermula 6 Februari depan dengan 20 pasukan akan dibahagi kepada lima kumpulan merangkumi empat pasukan.
Dalam pusingan kelayakan tersebut, skuad Harimau Malaya dundi dalam Kumpulan D bersama Qatar, Bahrain dan Yemen.
Dua pasukan teratas selepas mengharungi enam perlawanan timbal balik akan layak ke pusingan akhir Piala Asia di Australia bermula 4 hingga 26 Januari 2015.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0124&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_01.htm#ixzz2IsLnoaiS 
Hakcipta terpelihara 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...