Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 28 Januari 2013

Kisah Cintan Cintun Nazmi Faiz

29 Januari 2013




Gambar dari Twitter Nazmi: Bersama ayahnya

Biasalah remaja belasan tahun, kecewa dalam percintaan. Bila dah 'frust', nak lepas kemarahan itu di mana? Di era yang serba canggih ini, laman sosial-lah jawabnya!

Alkisahnya, itulah yang berlaku semalam apabila pemain bola sepak muda Nazmi Faiz atau nama penuhnya, Muhamad Nazmi Faiz b Mansor menjadikan Twitter medan luahannya.

Terbeliak biji mata bila membaca status Nazmi. Bukan saja berat tuduhan yang dilemparkan tetapi individu yang dituduhnya itu cukup dikenali rakyat Malaysia.

Selain menuduh bekas kekasih Tengku Fiella seorang kaki cukur, Nazmi juga mendakwa bekas teman wanitanya itu mempunyai hubungan sulit dengan Aidil Zafuan, suami Rita Rudaini. Kononnya mereka berdua sudah dua, tiga minggu tinggal bersama di Johor.

Hendak dijadikan cerita, luahan semalam bukanlah yang pertama dari Nazmi. Mungkin disebabkan cuti hujung minggu yang panjang ditambah pula kurangnya cerita hiburan panas untuk dijadikan bahan, luahan kali ini mendapat perhatian ramai, lebih-lebih lagi bila nama Aidil Zafuan dikaitkan.

Pada 15 Januari 2013, Nazmi memberi amaran kepada pengikut-pengikut Twitternya supaya 
berwaspada dengan Tengku Fiella yang dikatakan seorang mata duitan dan "fake". Waktu itu, Nazmi siap 'tag' Johan As'ari, memberitahu "its your turn" dan "be happy".

Bagaimanapun, kesemua tweet tersebut telah dipadamkan, sama seperti kali ini. Yang berlainannya, insiden lalu melihat Nazmi memberi alasan akaun Twitternya "telah dihack oleh orang yang tak bertanggungjawab".

Kali ini, selain memohon maaf atas apa yang berlaku, Nazmi turut meminta supaya Aidil Zafuan tidak salahkan kerana dia tiada kaitan apa apa.

Nasihat GUA kepada Nazmi, yang berlalu tu biarlah berlalu. Adik masih muda, baru 18 tahun. Tidak perlulah difikirkan sangat hal-hal percintaan. Fokus dulu pada kerjaya. Jangan disia-siakan peluang bersama kelab S.C. Beira-Mar.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...