Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 26 Oktober 2012

Profil pemain-pemain pasukan ATM

27 Oktober 2012


Bek tengah
7 Aidil Zafuan Abd Radzak
Usia: 25 tahun
Penampilan final Piala Malaysia sebelum ini: Tiga (2009, 2010, 2011)
‘Mr Cool’ ATM ini berperwatakan tenang di atas padang dan jarang membuat kesilapan terjahan liar di kotak penalti. Dalam ketiadaan Irwan Fadly Idrus, pertahanan tengah terbaik negara  pada masa kini dijangka akan kembali membentuk gandingan bersama Amiridzwan Taj Tajuddin sewaktu kempen Liga Perdana.
Pengaruh Aidil begitu kuat terhadap pasukannya sehinggakan ketiadaannya berikutan kecederaan pada separuh masa kedua membolehkan Kelantan bangkit untuk merangkul gelaran sulung mereka pada 2010 ke atas pasukan lamanya, Negeri Sembilan.
Penyerang/Sayap kanan
8 Zaquan Adha Abd Radzak
Usia: 25 tahun
Penampilan final Piala Malaysia sebelum ini: Satu (2009)
Terlepas aksi final 2010 berikutan masalah kecederaan dan sekadar diletakkan sebagai pemain simpanan pada edisi 2011, Zaquan, adik kembar Aidil menampilkan persembahan terbaik dalam jersi ATM pada pertemuan separuh akhir menentang Lions XII. Segala gerak gerinya di bahagian sayap kanan berjaya mengkucar-kacirkan pertahanan lawan di samping mencipta gol penyamaan Marlon Alex James pada detik terakhir.
Menjaringkan satu gol setakat ini dalam kempen Piala Malaysia, menerusi penalti pada perlawanan pertama kumpulan menentang Kedah, diharapkan Zaquan dapat mengulangi kehebatannya untuk kembali meletakkan namanya sebagai penyerang digeruni di negara ini menjelang kempen Piala Suzuki AFF.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...