Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 14 Julai 2011

Rajagobal kecewa...

15 Julai 2011


Image © AREPKULAL 
BUKIT JALIL 13 Julai 2011 - Pemain Malaysia Mohd Ashaari Shamsudin cuba melepasi pemain Arsenal Johan Djourudalam perlawanan persahabatan Jelajah Asia di Stadium Nasional Bukit Jalil Kuala Lumpur.

KUALA LUMPUR, (D5) - Datuk K. Rajagobal bukannya sedih disebabkan Harimau Malaya dibelasah Arsenal, sebaliknya sedih kerana beberapa pemainnya gagal menyerlah seperti yang diharapkan. 

Sambil menganggap kealpaan telah memberi penalti mudah pada awal permainan, pengendali itu berkata barisan pemainnya telah menampilkan permainan agresif dan berjaya memberi tekanan.

"Dalam kawasan bahaya ditempat lawan, pemain seperti tidak tahu untuk membuat keputusan, mereka tidak begitu tajam dan sekali lagi pertahanan tertidur sehingga memberi gol kepada lawan," katanya ketika ditemui dalam sidang media selepas perlawanan berakhir. 

Tambah Rajagobal, beliau lebih senang jika pasukan kebangsaan tewas dengan cara yang lebih baik sambil berpendapat pemain gantian juga tidak memberi perubahan kepada corak permainan negara. 

Sekaligus memberi amaran kepadanya untuk menilai di mana kesilapan pasukannya sehingga tertewas 4-0 kepada anak-anak buah Arsene Wenger. 

"Pemain tidak seharusnya gentar. 

"Ketika saya beraksi bersama skuad negara menentang pasukan Manchester United pada tahun 1981, kami tidak gentar. 

"Pemain tidak beraksi seperti biasa dan saya akan berbincang dengan pemain kerana bukannya tidak pernah bermain dalam suasana kapasiti di depan ribuan penyokong seperti di Indonesia. 

"Saya terkejut," luahnya. 

Arsene Wenger juga sependapat dengan Rajagobal mengenai corak permainan tuan rumah.

"Malaysia sebuah pasukan yang mampu membuat pergerakan, cukup tersusun. 

"Pantas mengubah daripada bertahan kepada serangan dan begitu juga sebaliknya. 

"Tetapi seperti yang dikatakan oleh rakan saya (Rajagobal), mereka tidak memiliki idea di kawasan bahaya," jelas Wenger yang berpuas hati dengan persembahan pertama pasukannya.

1 ulasan:

Unknown berkata...

bukan kemenangan menjadi harapan
cuma JGN lakukan kesilapan kecil itu shj>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...