Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 14 Julai 2011

Serangan cetus kegusaran Rajagobal

15 Julai 2011

BUKIT JALIL, (D5) - Ada sesuatu yang cukup merunsingkan jurulatih negara, Datuk K. Rajagobal ketika ini iaitu ketumpulan bahagian serangannya. 

Aksi menentang Arsenal telah memberi gambaran bahawa beliau perlu memberi tumpuan untuk mengatasi masalah di bahagian berkenaan.

Kebimbangan Rajagobal tercetus selepas melihat Norshahrul Idlan Talaha beraksi di bawah kemampuan sebenarnya dan gerakannya tidak selicik seperti yang dipamerkan bersama Kelantan musim ini. 

Dengan Ahmad Fakri Saarani yang masih belum cergas sepenuhnya, beliau akan memberi kesempatan menguji Safee Sali dengan memberinya lebih banyak masa untuk beraksi menentang Liverpool Sabtu ini. 

Dua perlawanan persahabatan dengan gergasi EPL, Arsenal dan Liverpool menjadi medan buat Rajagobal untuk mencongak strategi buat Harimau Malaya kerana 23 dan 28 haribulan depan mereka mempunyai misi lebih penting iaitu pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 menentang Singapura. 

"Kami sepatutnya sudah tiada alasan lagi ketika bertemu Singapura. 

"Para pemain saya mampu mencipta peluang ketika bertemu Arsenal dan saya harap mereka mampu mengulanginya ketika bertemu Singapura," katanya. 

Rajagobal turut mendedahkan, beliau berkemungkinan akan menyenaraikan perancang Terengganu, Ismail Faruqi sebagai persediaan menghadapi skuad Kota Singa nanti. 

"Kami memerlukan seorang pemain tengah kreatif yang agak berbeza," ulasnya dan menganggap kombinasi K. Gurusamy dan Mohd Shakir Shaari masih kurang memuaskan. 

Mengenai keputusannya menurunkan penjaga gol Perak, Nasril Nordin dalam kesebelasan utama, Rajagobal menganggap ianya sebagai persediaan bagi menghadapi kemungkinan jika berlaku sebarang perkara yang tidak ingini ke atas penjaga gol utama, Khairul Fahmi Che Mat dan Sharbinee Allawee Ramli. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...