Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 16 Julai 2011

Belang sebenar

16 Julai 2011


pix_gal0
Safiq janji Harimau Malaya turun dengan corak sebenar demi tebus maruah

"KAMI menjanjikan pe­­rubahan ketara apabila bertemu Liverpool esok (hari ini). Ketika menentang Arsenal, itu bukan pasukan kebangsaan sebenar. Harimau Malaya akan menunjukkan belang sebenarnya!"
Itu janji kapten negara, Safiq Rahim menjelang perlawanan persahabatan menentang Liverpool di Stadium Nasional Bukit Jalil petang ini yang menjadi ujian terakhir buat Datuk K Rajagobal menjelang perlawanan lebih penting pusingan kedua kelayakan Piala Dunia bertemu Singapura, 23 dan 28 Julai.

Penting bagi kami memenangi sebarang perlawanan tetapi untuk pertemuan dengan Liverpool ini, saya turut disuntik semangat mahu mengecewakan musuh ketat pasukan pujaan saya, Manchester United Safiq Rahim Ketua pasukan Malaysia

Selepas kekalahan 4-0 di ta­ngan Arsenal Rabu lalu, anak buah Rajagobal kini kembali bersemangat untuk mene­bus maruah walaupun keputusan perlawanan dengan kelab Inggeris itu tidak membawa sebarang makna.

“Ia mungkin sekadar perlawanan pertunjukan, tetapi bagi saya dan rakan, kami mengambil serius perlawanan ini,” kata Safiq yang menyumbang dua gol ketika perlawanan pusingan pertama menentang Taiwan.

“Penting bagi kami memenangi sebarang perlawanan tetapi untuk pertemuan dengan Liverpool ini, saya turut disuntik semangat mahu mengecewakan musuh ketat pasukan pujaan saya, Manchester United.”

Walaupun beraksi bagai pasukan pelawat ketika ditewaskan mudah Arsenal Rabu lalu, Safiq dan rakan sepasukan bertekad mahu memperbaiki kesilapan dan kelemahan pada aksi petang ini, sekali gus memikat kembali sokongan padu terhadap skuad Harimau Malaya. 
“Kami tewas kerana kesilapan mudah,” kata Safiq. “Itu bukan permainan sebenar kami kerana keempat-empat gol adalah kerana kecuaian pemain. Itu yang membuatkan kami cukup kecewa.

“Tetapi kekecewaan itu sudah kami lupakan dan tumpuan kini ialah menebus kesilapan itu. Perlawanan ini bukan saja pen­ting untuk mengembalikan keyakinan kami, tetapi sebagai batu loncatan berdepan Singapura nanti.” 






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...