Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 16 Julai 2011

Pertahanan negara perlu lebih peka

16 Julai 2011


TUMPUAN sekali lagi akan terarah kepada barisan pertahanan Harimau Malaya apabila turun menentang sebuah lagi kelab Liga Perdana Inggeris, Liverpool pada aksi persahabatan di Stadium Nasional Bukit Jalil, petang ini.
Mereka tidak boleh lagi melepaskan jumlah jaringan yang besar seperti tewas kepada Arsenal 0-4, Rabu lalu dan sebaliknya perlu bangkit mempamerkan aksi mantap untuk mendapatkan semula keyakinan menjelang aksi penting menentang Singapura pada 23 Julai ini.

Apatah lagi gawang Harimau Malaya sudah digegarkan dengan lapan gol dalam tiga perlawanan terakhir selain memberikan empat sepakan penalti.
“Kami perlu mempamerkan sesuatu yang positif pada perlawanan ini untuk sekurang-kurangnya mengembalikan maruah skuad negara.

“Beraksi di tahap tinggi seperti ini, barisan pertahanan sentiasa perlu berwaspada dan tidak boleh memberikan ruang yang terlalu banyak untuk Liverpool mengatur dan menguasai perlawanan. Kami memang mengharapkan keputusan baik kali ini,” kata ertahanan tengah negara, Mohd Muslim Ahmad.

Tonggak pertahanan skuad Olimpik negara itu berkemungkinan besar akan kembali bergandingan dengan Mohd Fadhli Shas selepas ketiadaan Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak (gambar) yang cedera buku lali ketika menentang Arsenal.
Sementara itu, pemain sayap kiri Harimau Malaya, S Kunanlan turut bersedia mempamerkan larian pantasnya sekali lagi selepas beberapa kali berjaya melepasi pertahanan Arsenal.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...