Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 16 Julai 2011

Raja Naik Angin, Belum Sedia Turunkan Ashaari

17 Julai 2011 (15 Julai 2011)


Biar apa orang kata, biar apa tanggapan ramai, tidak akan sekalipun mendesak Datuk K.Rajagobal untuk mengubah taktikal, strategi, formasi mahupun kesebelasan utama pilihannya, meskipun selepas kekalahan memalukan 0-4 kepada Arsenal, baru-baru ini.

Sekadar seri menentang Etoile FC dan Hong Kong (1-1), menang tipis 2-1 ke atas Taiwan, sebelum tewas kepada lawan sama 2-3, diikuti kekalahan terbaru kepada The Gunners, menimbulkan pelbagai cakap-cakap negatif mengenai MINDSET Rajagobal, dengan pertikaian hebat mengenai keengganan jurulatih yang membimbing skuad negara menjuarai Piala AFF Suzuki 2010 itu mempraktikkan formasi baru, selain KEKAL dengan beberapa FAVOURITE PLAYERnya untuk setiap perlawanan.

Antara yang nyata, posisi DEFENSIVE MIDFIELD yang kini ‘digenggam’ erat Amar Rohidan tatkala Rajagobal mempunyai Shakir Shaari dan K.Gurusamy untuk digilirkan di posisi itu, serta posisi sayap kanan yang menjadi milik Amirulhadi Zainal (Baddrol Bakhtiar, Ashaari Shamsudin, S.Chanturu).

Rata-rata peminat setia Harimau Malaya, mengakui gaya permainan COOL dan BERSAHAJA Shakir, pemain kental Kelantan yang ‘bergraduat’ dari Sekolah Sukan Bukit Jalil, sesuai untuk diadaptasikan di posisi DEFENSIVE MID, tatkala Ashaari, penjaring terbanyak Liga Super musim 2010 yang terkenal dengan skill mengelirukan dan kebijaksanaan mencari ruang, di posisi sayap kanan. 

Rajagobal akui beliau sedar akan situasi itu - kehendak peminat yang mahu melihat perubahan terutamanya corak permainan dan penggiliran pemain, tetapi dalam masa sama menegaskan dia tidak akan sesekali mengubah pendiriannya untuk memuaskan hati pihak lain.

“ini team saya, I’m the coach, I know what I’m doing, bukan u saja, 80 ribu peminat yang datang tengok game cakap macam ni macam tu, takkan I nak dengar semua 80 ribu cadangan tu?? Itu hak mereka, ini pula hak saya.  I know my team as well, siapa layak main siapa tidak..”.

“pergilah tanya Alex Ferguson kenapa dia tidak selalu turunkan Berbatov musim lepas, atau u pergi tanya coach Argentina kenapa tak menang dua perlawanan pertama Copa America, padahal main tempat sendiri, u pergi tanya pemain terbaik dunia Lionel Messi kenapa dia tak perform dengan Argentina..u all boleh cakap saya sepatutnya turunkan Ashaari, Shakir, saya dengar itu semua, tapi belum tiba masa. bukan saya tak percaya dengan pemain-pemain saya, kalau tak percaya saya takkan panggil mereka ke national camp, tapi mereka belum layak..”. – Datuk K.Rajagobal.

Sharbini ditemuramah wartawan Utusan, Felzalfie Fauzi
Dalam pada itu, dua pemain, Aidil Zafuan Abdul Razak (pertahanan), dan Norshahrul Idlan Talaha (penyerang) sah tersisih daripada senarai terakhir pemain untuk menentang Liverpool petang esok, bermakna posisi Aidil akan diisi Muslim Ahmad, manakala Fakri Saarani akan mengambil alih posisi Norshahrul.

Posisi penjaga gol pula hampir pasti diisi penjaga gol Terengganu, Sharbini Allawee Ramli.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...