Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 1 November 2010

Kecederaan Aidil jejas skuad Sukan Asia

1 November 2010

PERSIAPAN skuad bola sepak ke Sukan Asia Guangzhou yang hanya berbaki beberapa hari disentak dengan perkhabaran kapten Bawah 23 kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak mungkin tidak akan menyertai penerbangan ke China selepas terbabit dalam kecederaan teruk ketika final Piala Malaysia, kelmarin.

Pertahanan tengah 23 tahun itu terbabit dalam pelanggaran dengan penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha pada separuh masa kedua dan terpaksa diusung keluar. Tanpanya, Kelantan menembusi pertahanan Negeri Sembilan dua kali untuk kemenangan 2-1.

Adik kembar, Zaquan Adha yang ditemui pada majlis tandatangan ucapan khas anjuran Astro Arena buat atlit Sukan Asia di Sunway Pyramid semalam, berkata ia adalah kecederaan serius dengan Aidil bakal mengetahui nasibnya apabila bertemu doktor hari ini.
“Esok abang jumpa doktor untuk mengetahui tahap kecederaannya. Buat masa ini dia sedang berehat di rumahnya di KL.

“Dia memberitahu saya dia tidak dapat bangun dan kakinya tak boleh bengkok,” kata Zaquan.

Zaquan turut berkongsi kekecewaan dengan Aidil berikutan penyerang itu juga diketepikan sehingga Mac selepas mengalami kecederaan lutut pada perlawanan persahabatan menentang kelab Qatar, Al-Jaish dalam rangka persiapan pasukan B-23, September lalu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...