Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 1 November 2010

Aidil kecewa Negeri Sembilan tewas

1 November 2010

PERASAAN kecewa tidak dapat dibendung Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak yang diberi tanggungjawab sebagai kapten pasukan Negeri Sembilan di final Piala Malaysia malam kelmarin.
Aidil bukan hanya terpaksa menerima hakikat pasukan negerinya tewas, malah kecewa kerana terpaksa meninggalkan rakan-rakannya berjuang dan akur kecederaan menghalangnya daripada mempertahankan kotak penalti mereka yang kebal sebelum dia dikeluarkan.

“Saya tidak lihat jaringan itu kerana sudah berada di luar padang. Tapi memang saya amat kecewa tidak dapat mempertahankan kejuaraan,” kata Aidil di luar bilik persalinan.

Kelantan menyamakan kedudukan menerusi tandukan Hairuddin Omar yang menerima hantaran lintang daripada Norshahrul Idlan Talaha, seminit selepas Aidil diganti Mohd Firdaus Azizul.

Ketiadaan Aidil memaksa Shukor Adan berkerja keras kerana hanya dia pemain yang banyak pengalaman di benteng pertahanan Negeri Sembilan.

“Kekalahan ini tidak akan mematahkan semangat kami. Bagi saya jaringan Kelantan itu bukan kerana ketiadaan saya, tapi kerana nasib menyebelahi mereka. Bola sepak permainan berpasukan, anda tidak boleh kata ketiadaan saya membolehkan Kelantan menjaringkan gol, saya yakin kami akan bangkit tahun depan,” tambahnya.

Kecederaan lutut dialami Aidil mungkin menjejaskan peluang beraksi di Sukan Asia bulan ini.

“Saya tidak boleh buat sebarang kenyataan kerana belum tahu sejauh mana situasi sebenar. Saya akan ke hospital untuk membuat ujian imbasan MRI dan tunggu keputusan doktor,” kata Aidil.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...