Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 2 November 2010

Aidil pilihan Anugerah Bola Sepak Kebangsaan

2 November 2010

TONGGAK Negeri Sembilan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak kecewa kerana gagal mempertahankan Piala Malaysia hujung minggu lalu tetapi dia berharap Anugerah Kebangsaan 100PLUS-FAM 2010 menjadi miliknya kerana setidak-tidaknya, anugerah berkenaan sudah pasti mampu mengubati luka akibat ditundukkan Kelantan.
Tidak cukup dengan itu, perjuangan Aidil ketika perlawanan akhir Piala Malaysia juga gagal ditamatkan apabila aksinya sekadar terhenti separuh jalan akibat kecederaan.

“Ia satu kecederaan yang agak teruk dan saya harap rehat beberapa hari memadai untuk menyembuhkan kecederaan. Saya harap ia tidak memerlukan pembedahan kerana akan menjejaskan peluang saya untuk beraksi di Piala AFF bulan depan,” kata Aidil.

“Jika beberapa pemain kami tidak cedera, kami mungkin muncul pemenang tetapi itulah bola sepak. Kalah atau menang adat pertandingan. Mungkin ada yang beranggapan Anugerah Kebangsaan 100PLUS-FAM tidak bermakna tetapi bagi kami selaku pemain bola sepak, itulah anugerah yang mengiktiraf kerjaya ini.” Aidil dicalon untuk anugerah Pertahanan Terbaik dan bersaing dengan Mod Nasriq Baharom (Selangor), Azizi Mat Rose (Kelantan), Marzuki Yusof (Terengganu) dan Reithaudeen Emran (Sabah).

Selain itu, jika Aidil mendapat undi secukupnya, dia turut berpeluang memenangi anugerah Pemain Paling Berharga.

Anak keenam daripada tujuh beradik itu tonggak pasukan kebangsaan dan selain pernah memenangi pingat emas bersama skuad Sukma Negeri Sembilan 2004 serta Piala Malaysia musim lalu, dia turut menjadi nadi kejayaan Malaysia meraih pingat emas Sukan Sea 2009.

Bagi memastikan hanya individu terbaik dicalonkan untuk Anugerah Kebangsaan 100PLUS-FAM, panel pemilihan terdiri daripada jurulatih kebangsaan, ahli Persatuan Penulis Sukan Malaysia (SAM) dan pegawai FAM itu tampil dengan beberapa calon lain.

Senarai calon itu diedar kepada jurulatih serta kapten pasukan yang beraksi di Liga Super serta Perdana. Semua akan membuat pemilihan beberapa anugerah, termasuk Pemain Paling Berharga.

Selain tujuh anugerah dipilih panel, FAM turut mewujudkan anugerah untuk Persatuan Bola Sepak Terbaik, Kelab Terbaik dan Kelab Penyokong Terbaik.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...