Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 2 November 2010

Aidil harap raih Anugerah Bola Sepak Kebangsaan

2 November 2010

KAPTEN Negeri Sembilan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak yang kecewa gagal meneruskan aksi final Piala Malaysia, Sabtu lalu, berharap dapat menebus detik berkenaan dengan meraih Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 100PLUS/FAM 2010, hari ini.

Aidil yang terpaksa dikeluarkan selepas bertembung dengan pemain Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha ketika Negeri Sembilan ditewaskan 2-1 oleh juara baru itu, dicalonkan bagi Anugerah Pemain Pertahanan Terbaik dan akan bersaing dengan Mod Nasriq Baharom dari Selangor, Azizi Mat Rose (Kelantan), Marzuki Yusof (Terengganu) dan Reithaudeen Emran (Sabah).

“Umum mungkin merasakan anugerah ini tidak sebesar mana, tetapi bagi seorang pemain, ia satu pengiktirafan atas usaha mereka. Saya bersyukur anugerah ini diwujudkan,” kata Aidil yang turut berpeluang merangkul Anugerah Pemain Paling Bernilai.
Aidil antara pemain paling konsisten bagi pasukan kebangsaan dan Negeri Sembilan sejak beberapa tahun lalu dan dia turut terbabit membantu Malaysia meraih pingat emas pada Sukan SEA Laos 2009.

Panel pemilihan anugerah berkenaan terdiri daripada jurulatih kebangsaan, ahli Persatuan Penulis Sukan Malaysia (SAM) dan pegawai Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang mengeluarkan senarai calon kepada semua jurulatih dan ketua pasukan dalam Liga Super dan Liga Perdana untuk membuat pilihan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...