Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 3 November 2010

Aidil terlepas aksi Sukan Asia

03 November 2010

AIDIL (kanan) terpaksa melupakan aksi pada Sukan Asia di Guangzhou.

KAPTEN skuad bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abdul Radzak terpaksa berehat selama enam bulan setelah ujian MRI (imbasan resonan bermagnet) semalam menunjukkan dia mengalami kecederaan ACL (Anterior Cruciate Ligament) pada lutut kanannya.

Dengan perkembangan tersebut, Aidil, 23, terlepas untuk beraksi pada Sukan Asia 2010 di Guangzhou minggu depan dan Piala AFF Suzuki 2010 di Jakarta awal bulan depan.

“Hasil ujian MRI pagi tadi (semalam) menunjukkan bahawa ACL saya putus dan meniskus saya pula bengkak. Jadi saya terpaksa menjalani pembedahan pada Khamis ini (esok).

“Memang saya tak jangka ia akan seteruk ini. Sedih juga kerana saya jangka dapat kembali beraksi pada Piala AFF Suzuki tetapi kini hanya akan dapat kembali beraksi pada bulan Mei tahun depan,” katanya ketika ditemui Kosmo! selepas majlis Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 100PLUS-FAM 2010
semalam.
Pada majlis tersebut, Aidil dipilih sebagai Pemain Pertahanan Terbaik dan menjadi satu-satunya pemain yang berjaya mempertahankan anugerah yang dimenangi tahun lalu dengan baki pemenang lain adalah penerima baru.

“Anugerah ini sekurang-kurangnya dapat mengubat kekecewaan saya. Tetapi inilah risiko dan asam garam sebagai pemain bola sepak. Saya akan kembali nanti hampir sama dengan adik kembar (Zaquan Adha Abdul Radzak) yang turut menjalani pembedahan ACL bulan lepas.

“Kami berdua juga masih ada baki kontrak semusim lagi bersama Negeri Sembilan. Jadi untuk musim 2011, kami akan kekal menyarung jersi Negeri Sembilan,” jelas Aidil.

Sementara itu, pemenang anugerah Pemain Tengah Terbaik, Bad- drol Bakhtiar yang turut terlepas ke Sukan Asia akibat kecederaan lutut membayangkan dia bakal meninggalkan Kedah musim depan selepas menerima tawaran daripada enam pasukan.

“Saya ada terima tawaran dari- pada Selangor, Kelantan, Negeri Sembilan, Felda United, Perak dan Sabah. Tetapi saya masih perlukan masa untuk fikir dan berbincang dengan keluarga sama ada mahu kekal di Kedah atau berhijrah ke pasukan baru.

“Semua ini akan saya putuskan dalam tempoh seminggu dua ini me- mandangkan saya tak dapat ke Sukan Asia kerana kecederaan lutut kiri ini hanya akan pulih dalam tempoh tiga minggu.

“Insya-Allah saya boleh kembali pada Piala AFF Suzuki bulan depan,” kata Baddrol yang turut ditemui pada majlis sama.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...