Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 2 November 2010

Aidil berharap kecewa terubat

2 November 2010

AIDIL (kiri) berharap kekecewaannya terubat andai dipilih menerima Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 2010 hari ini.
SELEPAS kecewa pada final Piala Malaysia Sabtu lalu, tonggak utama Negeri Sembilan, Mohd. Aidil Zafuan Abdul Radzak berharap untuk menebus kekecewaan itu dengan meraih Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 100PLUS-FAM hari ini.

Bukan sahaja Kelantan menghampakan juara bertahan, Negeri Sembilan daripada mengekalkan Piala Malaysia, perlawanan akhir itu juga menyaksikan Aidil terpaksa dikeluarkan pada pertengahan
perlawanan akibat kecederaan.

Aidil telah dicalonkan bagi Anugerah Pemain Pertahanan Terbaik dan akan bersaing dengan Mohd. Nasriq Baharom dari Selangor, Azizi Mat Rose (Kelantan), Marzuki Yusof (Terengganu) dan Reithaudeen Emran (Sabah).

Sekiranya beliau dapat mengumpul undi yang banyak, Aidil juga mempunyai potensi untuk merangkul Anugerah Pemain Paling Bernilai.

"Orang mungkin berpendapat anugerah ini tidak begitu besar tetapi bagi seorang pemain, ia satu pengiktirafan atas usaha mereka. Saya bersyukur kerana turut dicalonkan untuk anugerah ini,” kata Aidil.

Aidil merupakan pemain yang menunjukkan persembahan konsisten bagi pasukan kebangsaan dan Negeri Sembilan sejak beberapa tahun lalu dan antara pemain yang membantu Malaysia merangkul pingat emas pada Sukan SEA 2009 di Laos.

Bagi memastikan hanya pemain terbaik dipertimbangkan untuk anugerah tersebut, sebuah panel pemilih terdiri daripada jurulatih kebangsaan, ahli Persatuan Penulis Sukan Malaysia (SAM) dan pegawai Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) telah menyenaraikan beberapa calon yang layak untuk anugerah tersebut.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...