Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 28 Oktober 2014

"Kalau tak sanggup jangan tengok LBS3," - Iqram Dinzly

28 Oktober 2014



Pelakon, Iqram Dinzy berpendapat sekiranya suami gandingannya, Ayu Raudhah, Zaquan Adha tidak sanggup untuk menonton Lagenda Budak Setan 3 : Kasyah (LBS3), maka dia tidak perlu menonton filem tersebut.

“Kalau tak sanggup jangan tengok LBS3 kerana apa yang saya lakonkan adalah atas permintaan pengarah sendiri. Saya menghormati hak Zaquan sebagai seorang suami, namun dalam masa yang sama saya juga menegakkan serta mempertahankan kerjaya saya sebagai seorang pelakon.

Saya menjayakan watak sebagai 'alter ego' yang memerlukan saya untuk melakonkan adegan-adegan sebegitu. Malah pengarah juga enggan menggunakan 'camera trick' atau 'cutt' sebaliknya mahu menjalankan penggambaran sekali jalan sahaja,” ujar Iqram ketika dihubungi GUA sebentar tadi.

Menurut Iqram, dia difahamkan yang pada malam gala filem LBS3, Zaquan telah membawa keluar anaknya dari pawagam kerana menangis tidak sanggup melihat ibunya dipukul sebegitu. Iqram juga turut berkongsi yang Ayu turut melahirkan kegusarannya berhubung adegan-adegan tersebut ketika penggambaran berlangsung.

“Saya dapat rasakan yang Ayu agak kurang selesa dengan adegan tersebut dan ketika masuk adegan ke-3 dia masuk ke bilik kerana 'paranoid'. Saya kemudiannya duduk berbincang dengan Ayu dan memohon maaf sekiranya saya mengasarinya sepanjang penggambaran berlangsung.

Kami kemudiannya berbincang bagaimana untuk menjayakan adegan tersebut tanpa membuatkan Ayu merasa sakit. Babak tersebut juga berjaya dilakonkan dengan sekali 'take' sahaja dan saya juga berjaya mendalami watak tersebut sebaik mungkin,” ujar Iqram.

Menurut Iqram lagi, dia sememangnya mendambakan watak psiko sebegini yang menguji kebolehannya sebagai pelakon. Malah dia juga berpendapat dalam masa yang sama ia boleh dijadikan pengajaran kepada lelaki-lelaki di luar sana untuk tidak menjadikan perempuan sebagai tempat melepaskan kemarahan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...