Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 19 September 2014

Ayu Raudhah Trauma & Sengsara Dipukul Iqram Dinzly

20 September 2014

Pelakon Ayu Raudhah mengakui pernah trauma ketika menjalani penggambaran filem ‘Lagenda Budak Setan 3 : Kasyah Lagenda Berakhir’ yang dilakukan sekitar awal tahun 2012.

Menurut adik kepada Rozita Che Wan ini, dia mengakui berasa sengsara untuk melakonkan watak sebagai Zahirah yang sering menjadi mangsa pukul suaminya, Shan yang dilakonkan oleh Iqram Dinzly.

“Saya mempunyai 18 babak dalam filem itu di mana majoritinya adalah babak isteri dipukul oleh suami. Bayangkan tiap-tiap hari shooting asyik kena pukul saja, jadi sedikit sebanyak timbul rasa trauma dalam diri. Tidak dinafikan memang sengsara melakonkan watak Zahirah yang dipukul, dicekik dan ditendang oleh suaminya, tapi saya rasa berbaloi apabila lakonan tersebut meninggalkan kesan kepada penonton,” tutur Ayu ketika dihubungi GUA sebentar tadi.

Lakonan mantap Ayu bukan sahaja meninggalkan kesan terhadap penonton, malah turut memberi kesan kepada suaminya, Zaquan Adha yang seolah-olah marah apabila isterinya diperlakukan sedemikian. Pemain bola sepak negara itu mendapat perhatian ramai apabila memuat naik status di Twitternya dengan menulis,‘SAYA TAK SANGGUP TENGOK ISTERI DIPERLAKUKAN SEBEGITU..LEPAS INI NO MORE SHOOTING!!!’. Ayu ketika dihubungi bagaimanapun mengakui agak terkejut dengan tindakan suaminya itu.

“Sewaktu menjalani penggambaran dulu, saya pernah cakap kepada dia tentang babak pukul itu dan pernah mengadu sakit. Tapi ketika itu tak adalah dia cakap apa pula sebab mungkin dia tidak nampak gambaran sebenar tentang babak saya. Tak sangka pula bila dia pergi menonton filem ini terus dia cakap kalau beginilah shooting tak payahlah berlakon lagi.

Pada mulanya tak terlintas langsung yang dia akan muat naik status sebegitu di Twitter dia. Memang tak sangkalah sebab ingat dia marah ketika itu saja, tapi nak buat macam mana, benda dah jadi isu. Apapun, saya pasti niat dia tulis sebegitu kerana tidak mahu terjadi apa-apa kejadian buruk kepada isterinya. Bagi saya itu reaksi spontan seorang suami yang mengambil berat tentang isterinya.
Saya pun dah kata kepada dia jangan layan isu ini kerana jika kita balas balik nanti mereka akan fikir bukan-bukan pula. Bagi saya, orang tetap akan mengata, jadi lebih baik kita tenang dan diam saja agar isu ini tidak diperbesarkan lagi. Apapun, suami saya tak ada masalah untuk saya berlakon, tapi mungkin tak ada lagi babak seperti itu,” ujar Ayu sambil memberitahu anak sulungnya yang berusia setahun setengah turut menangis ketika menonton babak ibunya dipukul.

Ditanya kepada pelakon 'Nur Kasih' ini mengenai status yang dimuat naik oleh Iqram di mana seolah-olah membalas kenyataan suaminya, Ayu tidak mahu mengulas lanjut dan menganggap semua yang berlaku adalah disebabkan salah faham.

“Saya pun tak tahulah, itu pun jadi hal juga. Padahal status Zakuan tak adalah apa sangat. Tapi bila Iqram mesej macam-macam, itu yang membuatkan isu ini jadi besar. Mungkin dia ingat Zakuan cakap dan tuju status itu untuk dia atau mungkin dia ingat Zakuan tak faham tentang tanggungjawab sebagai pelakon. Apapun saya tak komen lanjut kerana setakat ini saya belum sempat untuk cakap dengan Iqram mengenai isu ini. Apa yang pasti, saya tidak bergaduh dengan Iqram dan tiada masalah yang timbul antara kami,” tuturnya lagi.

Gambar menyusukan anak


Sebelum mengakhiri perbualan, GUA sempat bertanya kepada Ayu mengenai sekeping gambar di laman Instagram Zaquan yang mendapat kritikan ramai. Foto yang dimuat naik Zaquan itu memperlihatkan Ayu sedang menyusukan anaknya dan ia mendapat pertikaian ramai selain menganggap Zakuan tidak sepatutnya memuat naik foto yang bersifat agak peribadi itu.

“Sebenarnya ketika mengambil gambar itu, Zaquan tak perasan pun yang saya tengah menyusukan anak. Dia hanya tahu saya tengah menyusu bila ada orang komen gambar tersebut. Ketika itu dia memang ingat saya tengah dukung anak. Tapi bila tengok balik gambar itu, tak ada apa sangat pun. Bila orang ‘censored’ macam itu, itu yang nampak macam ada benda lain. Padahal bukan nampak apa pun,” jelas Ayu sambil memberitahu belum bersedia untuk kembali berlakon kerana masih menyusukan anaknya yang baru memasuki empat bulan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...