Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 8 Ogos 2014

Tiada Istilah Kumpulan Maut Buat Harimau Malaya - Afandi

08 Ogos 2014

Dollah (kanan) diberi tugas mengendalikan pasukan kebangsaan negara.
  (Ubah saiz teks)
KOTA BAHARU: Tiada istilah "Kumpulan Maut' buat Harimau Malaya meskipun diundi bersama-sama juara bertahan Singapura, tiga kali juaraThailand dan pemenang pusingan kelayakan kejohanan pada Kejohanan Bola Sepak Piala AFF Suzuki 2014 dari 22 November hingga 20 Disember di Singapura dan Vietnam.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Seri Afandi Hamzah berkata kesemua pasukan yang diundi dalam kumpulan berkenaan mempunyai kekuatan sama rata.

"Walaupun kita diundi bersama Singapura dan Thailand, namun pada saya tiadaistilah 'Kumpulan Maut' dalam kejohanan itu nanti. Semua pasukan ada kelebihan masing-masing.

"Bagaimanapun, kita tidak boleh mengambil mudah keupayaan pasukan lawan, apa yang penting kita fokus dan memberikan aksi terbaik dalam setiap perlawanan," katanya kepada pemberita selepas majlis sambutan Aidilfitri PerbadananPengurusan Sisa Pepejal Awam (PPSPA) Negeri Kelantan bersama warga emas di Rumah Seri Kenangan, Pengkalan Chepa pada Khamis.

Afandi berkata FAM yakin skuad Harimau Malaya di bawah kendalian Dollah Salleh mampu mencipta kejutan kepada semua pasukan pada kejohanan itu.

"Dengan ada ramuan pemain lama dan baharu dalam pasukan, Dollah dijangka mampu membentuk gandingan mantap menjelang kejohanan itu nanti.

"Saya optimis Harimau Malaya mampu melangkah ke pusingan kedua nanti dan kita tidak akan memberikan laluan mudah kepada pasukan lawan," katanya.

Dalam perkembangan lain, Afandi menyokong penuh pelantikan Datuk Mohamad Norza Zakaria sebagai bendahari baharu badan induk bola sepak negara itu.

"Saya yakin dan percaya pengalaman yang dimiliki oleh beliau mampu memperkasa lagi pengurusan kewangan FAM selain beliau yang merupakan akauntan bertauliah serta pernah memegang jawatan sebagai pengerusi Lembaga Institut Sukan Negara (ISN) dan timbalan presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM)," katanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...