Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 5 Ogos 2014

Dollah mahu menang

05 Ogos 2014

Kelana Jaya: “Bukan sekadar melengkapkan jadual persahabatan”.
Itu keazaman tinggi ketua jurulatih negara Dollah Salleh yang dilihat memburu permulaan positif dalam aksi persahabatan Harimau Malaya menentang Tajikistan, Jumaat ini.

“Apa yang boleh saya katakan, kita akan cuba yang terbaik dan tidak ke sana untuk melengkapkan jadual persahabatan kerana kami mempunyai matlamat tersendiri. Selepas perlawanan ini saya hanya dapat mengumpul pemain pada September (pemain akan terbabit dalam saingan Piala Malaysia). Kami tidak pergi ke sana sebagai belasahan,” katanya.

Aksi persahabatan berkenaan tugasan pertama Dollah sejak dilantik sebagai pengendali Harimau Malaya dan ia pastinya memberikan seribu makna kepada jurulatih berusia 51 tahun itu yang sudah mengecapi pelbagai kejayaan dalam kancah domestik.

Skuad negara yang berada di ranking ke-151 akan turun menentang lawan yang berada di kedudukan lebih baik, 124 dunia pada perlawanan di Stadium Central Rapublican, Dushanbe yang dilaporkan menggunakan padang rumput tiruan.

“Saya dimaklumkan kami akan bermain di atas padang rumput tiruan, jadi ia sedikit-sebanyak bergantung kepada kesesuaian pemain. Selepas beberapa hari menjalani latihan (di padang rumput tiruan di Persatuan Bolasepak Malaysia dan Majlis Sukan Negara), kaki beberapa pemain melecet.
Foto
DOLLAH (kiri) bersama jurulatih dan pegawai serta pemain skuad negara berangkat ke KLIA, semalam.
“Jadi saya tidak menjalankan latihan terlalu lama bagi mengelakkan keadaan lebih teruk. Saya tidak mahu timbul sebarang masalah sebelum perlawanan,” katanya.

Mengulas mengenai undian Piala AFF 2014 yang berlangsung hari ini, Dollah bersedia untuk berada dalam mana-mana kumpulan sama di Singapura atau Vietnam pada kejohanan yang dijadualkan bermula penghujung November.
“Saya rasa semua pasukan di Asia Tenggara mempunyai tahap tidak jauh berbeza. Tiada pasukan yang saya mahu elak, bagi saya bukan satu masalah kerana keutamaan mempersiapkan pasukan sendiri terlebih dulu,” katanya.

Skuad kendalian Dollah seramai 23 pemain berlepas ke Tajikistan semalam berdepan tugas berat pada Piala AFF 2014 nanti apabila diletakkan sasaran untuk melangkah ke final selepas muncul juara buat kali pertama pada 2010.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/08/05


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...