Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 18 Disember 2013

Rita Rudaini Nafi Hasut Anak-Anak Benci Aidil

19 Disember 2013



Rita Rudaini tampil menjawab tuduhan dan cakap-cakap orang yang mendakwa dia bertindak melampau apabila melakukan tuntutan nafkah sebanyak RM5392 daripada bekas suaminya, Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak untuk dua orang anaknya, Airit Rayyan Rizqin dan Airit Rafqa Arjuna.

“Saya rasa tuduhan itu yang sebenarnya melampau. Mungkin mereka tidak pernah mempunyai anak ataupun tidak menjaga anak mereka. Saya memohon jumlah sebegitu untuk dua orang anak saya. Itu pun saya rasakan sikit kerana saya ada dua orang anak yang masing-masing sedang membesar,” ujar Rita memulakan bicara.

“Kalau ikutkan hati, saya enggan minta pada bekas suami kerana saya mampu. Tapi apabila difikirkan semula, saya perlu lakukan perkara tersebut kerana itu adalah hak anak-anak saya. Saya minta jumlah sebegitu pun kerana saya tahu dia mampu dan itu merupakan tanggungjawab dia sebagai ayah kepada anak-anaknya,” tutur heroin drama bersiri ‘Sehangat Asmara’ ini lagi.

Rita juga mengulas mengenai dakwaan sesetengah pihak yang menganggap Rita menghasut anak-anaknya untuk membenci ayah mereka.

“Tidak sama sekali. Dahulu semasa saya kecil, saya tidak mendapat kasih sayang seorang ayah kerana ayah saya menghilang. Sewaktu umur saya 17 tahun, saya berjumpa semula dengan ayah dan saya melayannya seperti biasa. Saya juga ada mengikutnya balik ke kampung dan sebagainya. Ibu saya tidak pernah ajar saya untuk membenci dan saya tidak akan buat perkara itu,” ujar Rita lagi ketika ditemui di Majlis Tayangan Filem Balistik di Cathay Cineleisure, Damansara pada Selasa.

Mengulas mengenai berita yang bekas suaminya bakal mendirikan rumah tangga pada tahun hadapan bersama wanita yang pernah digosipkan dengan Aidil, Rita memberitahu, dia sudah menjangkakan perkara tersebut dan dia tidak berasa terkejut. dengan berita itu.

“Saya boleh jangka dan tidak terkejut. Saya tak perlu ulas lanjut, orang boleh tengok sendiri dan nilai. Saya enggan komen kerana saya tidak terlibat dan perkara itu tiada kaitan dengan saya,” jelas Rita lagi.

Rita yang kini masih solo belum lagi memikirkan soal pengganti. Jelas Rita, perkara tersebut tidak pernah terlintas di benak fikirannya. Apa yang penting baginya sekarang adalah untuk memikirkan bagaimanakah caranya untuk dia mencari rezeki dalam menyara anak-anaknya.

Dalam perkembangan lain, filem ‘Balistik’ lakonan Rita bersama Dato’ Rosyam Nor, Adi Putra, Zul Ariffin dan ramai lagi bakal menjengah pawagam seluruh negara bermula 9 Januari 2014.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...