Pemain bola sepak Johor, Zaquan Adha Abd Razak yang juga kembar kepada bekas suami pelakon, Rita Rudaini, Aidil Zakuan tampil membidas kenyataan Rita dalam sebuah akhbar yang dianggap keterlaluan dan melampau. 
Menerusi kenyataan dalam akaun Twitter miliknya, Zakuan menyuruh Rita 'cermin diri' dahulu sebelum membuat sebarang kenyataan. 
"Jangan sesedap mulut ckp orang cetek ilmu agama...cermin diri dulu sebelum nak sentuh hal2 agama.sudah2lah nak raih simpati org..
"Kalau rasa diri 2 tinggi ilmu agama..mari bersemuka..kau blh sentuh hal rumah tangga kau sahaja tp jgn babitkan org tua dan keluarga aku.." ujar Zaquan yang juga suami kepada pelakon, Ayu Raudhah.
Tidak mahu berdiam diri, Rita turut memberi respon berhubung status Zaquan di akaun Twitter miliknya.  
"XGUNA MELAYAN POYO ;) BAIK AKU LAYAN ANAK2 AKU TGK DVD LAGI BAGUIHHH..ALLAH ADA DGN AKU..
"Si poyo gila glam.nk cari glamer mcm ni lah,buat meroyan kt twitter supaya blog nmpk nnti ble interview,glam u olls ;) konon xmasuk cmpor!" 
Sebelum ini, Rita ada mengulas tindakan mengenai tindakan Aidil yang menceraikannya dengan talak satu menerusi SMS. Dia menganggap perbuatan Aidil menceraikannya di bulan Ramadan sebagai perbuatan orang yang cetek ilmu agama.
Selain itu, Rita juga turut mendedahkan sudah 'membuka buku baru' sejak diceraikan malah tidak pernah kesal dengan perceraian ini kerana menyedari itulah kesudahan yang sebaiknya.