Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 9 Julai 2013

Ayu Raudhah Rindu Anak Di Lokasi

09 Julai 2013



Telemovie karya Khairul Amri Khalid yang berjudul 'Tiba Masanya' merupakan penampilan pertama Ayu Raudhah sejak bergelar ibu kepada cahaya mata sulungnya. Baru sahaja selesai tempoh berpantang, Ayu kembali berlakon setelah hampir setahun berehat dan mengakui agak sukar baginya untuk berjauhan dengan anak.

“Ini merupakan pertama kali saya nak meninggalkan anak kerana kerja dan saya rasa susah sangat untuk melakukannya. Pagi sebelum ke lokasi anak saya masih tidur manakala pada sebelah malam ketika saya balik, dia sudah tidur. Kadangkala saya menatap gambar-gambar anak saya jika saya rindukannya ketika berada di lokasi,” kata Ayu ketika ditemui di lokasi penggambaran telemovie raya tersebut di Alam Damai, Cheras, pada Isnin.

Mengikut perancangan awal, Ayu mahu aktif semula berlakon selepas raya, namun pintu hatinya terbuka untuk menerima tawaran berlakon kerana tertarik dengan plot cerita 'Tiba Masanya'. Jelas Ayu, nilai positif yang cuba disampaikan oleh pengarah bukan sahaja boleh menjadi pengajaran kepada penonton tetapi sebagai peringatan untuk dirinya sendiri.

Dalam masa yang sama, Ayu turut menggambarkan kehadiran cahaya mata sulungnya itu sebagai satu rahmat yang menjadikan keluarga kecilnya bersama suami menjadi lebih bermakna. Setiap pagi apabila celik mata perkara pertama yang dilakukannya adalah ingin melihat wajah anaknya.

“Tahun ini giliran beraya di kampung saya iaitu Alor Star. Pada tahun 2011 saya balik dengan suami sahaja, tetapi tahun ini saya akan pulang bersama dengan anak juga. Kami begitu teruja dengan persiapan untuk raya tahun ini terutamanya apabila memilih barang-barang untuk anak,” ujar Ayu lagi.

Memilih untuk bercuti sepanjang bulan Ramadan ini, Ayu menjelaskan suaminya, Zaquan Adha, tidak cerewet dalam pemilihan makanan kerana lauk asas yang paling penting adalah ayam. Makanan wajib yang sering dinantikan oleh Ayu ketika musim perayaan adalah Ketupat Daun Palas yang dimakan bersama susu pekat manis.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...