Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 26 April 2013

Rita Rudaini Diarah Bayar RM100,000

26 April 2013

rita


Selepas menarik diri daripada penggambaran sebuah drama berepisod, pelakon Rita Rudaini kini berdepan tuntutan ganti rugi sebanyak RM100,000 daripada syarikat produksi drama tersebut. 
 
Walaupun sudah menjalani penggambaran selama empat hari, beberapa masalah yang timbul di lokasi menyebabkan Rita membuat keputusan menarik diri daripada membintangi drama 40 episod itu.
 
"Ada beberapa masalah di set yang saya tak boleh biarkan. Misalnya dari segi kostume yang tak sesuai dan beberapa perkara lain. Bukan saya saja yang perasan tentang perkara itu, malah pelakon lain yang terlibat juga merasakan perkara yang sama.
 
"Alih-alih, pada bulan ini (April) saya menerima surat yang bertarikh 25 Mac daripada produksi berkenaan. Mereka menuntut ganti-rugi yang mencecah hampir RM100,000. Sudah lah tu, mereka minta saya bayar secepat mungkin. Difahamkan tuntutan ganti rugi itu adalah kos bagi penggambaran semula (re-shoot) yang hendak dijalankan oleh mereka memandangkan saya dah tarik diri. Bagi saya, tuntutan mereka itu tidak masuk akal. Kerana tuntutan itu lebih daripada 40% wang pendahuluan. Dan saya memang nak pulangkan pun wang pendahuluan yang telah saya ambil dahulu", ujar Rita yang dipetik daripada Malaysian Digest. 
 
Dalam perkembangan sama, Rita telah membawa perkara ini kepada Persatuan Seniman. Melalui Pengerusi Biro Aduan dan Perundangan, Zahrin Ishak, persatuan akan menyiasat dan kemungkinan satu perjumpaan antara Rita dan pihak produksi akan diadakan bagi menjernihkan keadaan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...