Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 1 Mac 2013

Sama - sama :)

2 March 2013



Fandi Ahmad

JOHOR BAHRU - Pemain pasukan Johor Darul Takzim diingatkan supaya tidak lokek tenaga sekali gus perlu bekerja keras pada perlawanan saingan Liga Super menentang Negeri Sembilan di Stadium Tan Sri Hassan Yunos di sini, malam ini.

Peringatan tersebut dibuat ketua jurulatih, Fandi Ahmad yang turut memberi amaran tidak teragak-agak untuk mengeluarkan mana-mana pemain yang dilihat tidak mempunyai disiplin biarpun baru beraksi tidak sampai 15 minit.

Tanpa berselindung, beliau turut melahirkan rasa kecewanya terhadap beberapa pemain yang disifatkannya masih mempunyai sikap sambil lewa dan kurang mahu kerah tenaga dalam usaha memastikan kemenangan berpihak kepada mereka.

"Tidak kira siapa lawan kita sama ada pasukan di atas ke di bawah ke kerana dalam bola sepak apa-apa pun boleh terjadi. Jadi, sebagai pemain profesional mereka (pemain) perlu memberikan yang terbaik setiap kali turun 'berperang'.

"Saya tidak menafikan 'nama' penting, namun hakikatnya kejayaan lebih penting daripada 'nama'," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sesi latihan pasukan Johor Darul Takzim di padang Seri Gelam di sini, semalam.

Sehubungan itu, Fandi yang juga merupakan pengurus pasukan mahu anak buahnya memberikan persembahan terbaik mereka ketika menentang skuad Rusa dalam misi memastikan pasukan Harimau Selatan itu mampu memungut tiga mata penuh.

Beliau tidak menafikan anak buahnya mempunyai gaya dan skil permainan yang baik sekali gus mahu kesilapan dilakukan ketika bertemu Kedah dalam aksi Piala FA Selasa lalu perlu dijadikan iktibar dan tidak seharusnya diulangi.

Fandi turut memuji pemain import, Daniel Guiza dan Norshahrul Idlan Talaha yang dilihat sebagai gandingan serasi di barisan hadapan, namun turut mengingatkan bekas pemain Getafe itu supaya tidak terlalu bergerak ke seluruh padang.

Dalam pada itu, beliau memberitahu, Safee Sali dan Muslim Ahmad masih lagi dibelenggu kecederaan manakala Ahmad Ezrie Shafizie Sazali pula tidak dapat diturunkan kerana digantung perlawanan.

Fandi turut mengesahkan Safiq Rahim dan Aidil Zafuan Abdul Razak sudah pulih dan dapat turun beraksi malam ini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130302/su_05/Jangan-lokek-tenaga---Fandi#ixzz2MLTLPP8g
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...