Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 1 Mac 2013

‘Pamer aksi terbaik’

2 March 2013


Barisan pemain berstatus bintang Johor Darul Takzim diingatkan untuk kembali fokus dan pamer aksi terbaik setimpal dengan nilai yang diterima ketika berdepan Negeri Sembilan pada saingan Liga Super di Stadium Larkin, malam ini.
Pengendali skuad bergelar Harimau Selatan, Fandi Ahmad mahu pemain yang bakal beraksi dalam skuad utama membuktikan mereka mempunyai kualiti dan sentiasa komited bagi memastikan kemenangan mampu diraih dalam usaha mengejar kelompok teratas liga.

Walaupun dihimpit masalah menurunkan kesebelasan terbaik ketika penyerang, Safee Sali dibelenggu kecederaan serta pemain tengah, Ahmad Ezrie Shafizie digantung satu perlawanan selepas mengumpul tiga kad kuning dan kelibat Simone Del Nero masih samar dalam skuad utama, skuad Harimau Selatan tidak harus melepaskan peluang meraih tiga mata di laman sendiri.
“Buat masa ini hanya Mat Yo dilihat bersungguh-sungguh mempamerkan aksi terbaik apabila kerap berkerja keras menggempur benteng lawan biarpun tidak dapat menjaringkan gol namun saya tetap puji komitmen ditunjukkannya dan saya mahu pemain lain mencontohi sikap positifnya.

“Kami masih kehilangan Safee yang cedera manakala tempat Ahmad Ezrie akan diganti namun saya belum putuskan siapa yang bergandingan bersama Safiq Rahim yang kini pulih daripada kecederaan.

“Kami tidak memandang rendah Negeri Sembilan walaupun pasukan itu belum meraih kemenangan dan saya mahu pemain memberi tumpuan penuh kerana tidak sanggup keciciran mata lagi selepas seri 2-2 dengan LionsXII pada saingan liga,” katanya.
Mengulas kerapuhan benteng, Fandi menegaskan belum memutuskan barisan terbaik mengemudi jentera itu, antara Aidil Zafuan Abd Radzak, Muslim Ahmad atau Kamarul Afiq Kamarudin.

Beliau mengaku kagum corak permainan Kamarul Afiq yang tampak konsisten ketika perlawanan pusingan kedua Piala FA menentang Kedah, Jumaat lalu biarpun pemain itu baru pulih daripada kecederaan.
“Benteng perlu ampuh dan saya akan putuskan pemain yang akan beraksi sebelum perlawanan dan saya harap pemain tidak mengulangi kesilapan dalam dua perlawanan lalu apabila membiarkan lawan menjaringkan gol awal.”
Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/02 - See more at: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/2013030202353320130302023533/Article/index_html#sthash.KT9PGewH.dpuf

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...