Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 6 Februari 2013

Dua kunci terbaik kekang Qatar

06 February 2013


PERSEFAHAMAN sesama pemain serta konsentrasi menjadi dua kunci terbaik Harimau Malaya untuk sekurang-kurangnya tidak dimalukan Qatar menjelang aksi pembuka tirai kempen kelayakan Piala Asia 2015 di Stadium Jassim Hamad, Doha malam ini.
Tempang tanpa beberapa pemain utama seperti Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd. Safee Sali yang masih cedera selain kapten, Safiq Rahim yang menjalani hukuman penggantungan perlawanan, jurulatih, Datuk K. Rajagobal dilihat memiliki pilihan terhad bagi menurunkan skuad yang benar-benar ampuh bagi mengekang ancaman bertali arus Qatar malam ini.
Biarpun pemain Asia Timur itu dilihat memiliki kelebihan dari aspek fizikal, pemain-pemain negara enggan menjadikan perkara itu sebagai alasan untuk mempamerkan aksi sambil lewa.
Malam ini, tumpuan pastinya terarah kepada penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat yang dijangka mendapat kepercayaan Rajagobal mengawal kubu Harimau Malaya.
Apa yang pasti, Khairul Fahmi perlu kekal fokus dan tidak lagi mengulangi kesilapan mudah seperti mana ketika mengharungi saingan peringkat kumpulan kempen Piala Suzuki AFF tahun lalu.
Menurut Khairul, persefahaman sesama pemain mampu menjelmakan sesuatu keputusan yang positif biarpun baharu sahaja dibentuk ekoran kecederaan beberapa pemain utama.
"Konsentrasi sepanjang 90 minit permainan cukup penting, jadi kami perlu segera menyesuaikan diri dan membentuk persefahaman yang sempurna.
"Meskipun sedar Qatar bukan calang-calang, kami tidak mahu mengaku kalah sebegitu sahaja," katanya sebelum berlepas ke Doha baru-baru ini.
Nada positif yang sama juga dikongsi kapten pasukan, Aidil Zafuan Abdul Razak yang nekad untuk sekurang-kurangnya mencuri satu mata dalam perlawanan itu.
"Cuaca sejuk tidak menganggu fokus kami untuk memberikan yang terbaik.
"Selain berharap dapat memburu gol awal, saya juga mahu membantu mengemudi benteng pertahanan dengan baik supaya tidak dibolosi," kata Aidil.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0206&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz2K6pqMfCX 
Hakcipta terpelihara 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...