Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 16 Januari 2013

Rita Rudaini: Demi Anak-Anak, Saya Tetap Akan Lawan!

16 Januari 2013

Rita Rudaini: Demi Anak-Anak, Saya Tetap Akan Lawan!


KUALA LUMPUR, 16 JAN 2013: Aktres jelita Rita Rudaini memgakui mempunyai sebab untuk tidak sewenang-wenangnya menamatkan krisis perebutan hak penjagaan anak-anak bersama pemain bolesepak kebangsaan, Aidil Zafuan yang hingga kini masih belum ada kesudahannya.

Bagi Rita yang ditemui pada majlis pelancaran drama Sehangat Asmara pada petang semalam menjelaskan, dia tidak mahu dengan mudahnya seseorang lelaki itu menindas golongan wanita dan meletakkan kesalahan kepada mereka.

"Kalau saya nak jalan mudah dan akhiri masalah rumahtangga saya, saya boleh sahaja berbuat demikian. Saya bukan keras kepala atau ego. Tetapi untuk apa saya biarkan wanita ditindas oleh lelaki dan peminat serta umum pula melihat bahawa kesalahan jatuh pada pihak wanita.

"Saya jenis orang yang kalau tidak diusik, saya tidak akan pernah mahu menggangu orang tersebut. Saya pantang betul bila orang usik saya dan anak-anak. Dah bermacam tuntutan dan kes yang dibuka, namun ia masih tidak dapat membuktikan apa-apa.

"Benda-benda macam ni bukan sahaja menganggu saya, malah menganiaya anak-anak saya. Kalau dia mahu bercerai sekalipun saya ingin tahu kenapa dan apa sebabnya? Adakah saya tidak benar-benar menjalankan tanggungjawab? Berikan sebab dan buktikan.

"Sebab itu saya biarkan perkara ini terus berlarutan. Saya tetap jalani kehidupan seperti biasa. Saya tidak peduli dia (Aidil) nak buat apa walaupun saya bersusah payah menjaga anak-anak. Sekarang dia nak bukalagi kes baru di mahkamah di Seremban, saya tetap akan lawan,"ujar Rita yang membawakan watak Kamilia Najwa dalam Sehangat Asmara kepada murai.com.my dengan nada tegas demi menjaga maruah seorang wanita.

Dalam pada status perkahwinannya yang masih belum jelas, Rita Rudaini masih mempunyai pengharapan kepada insan bernama lelaki. Dia tidak pernah putus harapan untuk kembali bersama kaum Adam itu kerana Rita percaya apa yang berlaku ini boleh dijadikan iktibar dan ada hikmah disebaliknya.

"Tidak semua lelaki sama. Memang ada yang jenis bila mahukan sesuatu, mereka akan kejar. Bila dah dah dapat buang macam itu sahaja. Saya percaya ada lelaki yang lebih bagus dan boleh menghargai wanita.

"Mana tahu di masa hadapan Allah akan kurniakan kita dengan lelaki yang lebih baik. Mungkin yang boleh membimbing saya. Tetapi buat masa sekarang saya tidak fikirkan sangat untuk bercinta semula.

"Lebih baik saya fikir tentang anak-anak. Kalau nak cari lelaki pun biarlah mereka sayangkan anak-anak saya seperti mana saya sayangkan mereka(anak),"jelasnya yang turut menjelaskan bahawa dia tidak menolak jodoh dengan suami orang namun dia cuba sebaiknya untuk tidak mendekati jejaka yang sudah beristeri.

Pada 23 Januari ini, Rita akan kembali ke mahkamah apabila suami, Aidil Zafuan telah membuat tuntutan cerai dan penjagaan anak di Mahkamah Syariah Seremban. Rita yang rasa terbeban dan dalam masa yang sama keliru dengan apa sebenarnya kemahuan Aidil dalam hubungan mereka yang seperti digantung tak bertali itu akur. Baginya selagi dia kuat untuk menegakkan kebenaran, dia tidak akan berputus asa.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...