Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Ahad, 27 Januari 2013

Rajagobal akui posisi serangan meruncing

28 Januari 2013


Jurulatih kebangsaan, Datuk K Rajagobal mengakui berdepan masalah kecederaan pemain paling buruk sejak membimbing skuad itu pada 2009 dengan masalah di posisi serangan dilihat paling meruncing.
Selepas kehilangan Mohd Safee Sali yang mengalami kecederaan buku lali dan situasi penyerang ‘kembarnya’ Norshahrul Idlan Talaha pula masih 50-50 kerana masalah hamstring, pengendali itu terus mendapat perkhabaran buruk apabila Shahrizal Saad yang dipanggil menggantikan Safee semalam terpaksa pulang semula kerana cedera pangkal paha.

Situasi itu menyaksikan Harimau Malaya kini hanya mempunyai tiga pemain yang benar-benar cergas, Khyril Muhymeen Zambri, Fauzi Roslan dan Mohd Amri Yahyah bagi perlawanan persahabatan antarabangsa menentang Iraq pada Khamis ini di Dubai sebelum berdepan Qatar di Doha bagi perlawanan kelayakan Piala Asia 2015 pada 6 Februari.
Kini pilihan terakhir yang ada bagi Rajagobal adalah memanggil penyerang Perak, Abd Hadi Yahya.

“Jika tidak silap saya, inilah keadaan paling teruk yang alami sejak membimbing skuad negara. “Semalam (kelmarin) saya panggil Shahrizal tapi dia cedera, saya mahu panggil Baddrol Bakhtiar dalam senarai menunggu, dia juga cedera. Saya tiada pilihan, saya harap Hadi akan bersama pasukan.

“Situasi kecederaan pemain kali ini lebih teruk berbanding ketika Sukan Asia (Guangzhou 2010). Kali ini membabitkan ramai pemain utama dan ini mengganggu persiapan kita. “Saya bukan mahu memberikan alasan tapi inilah realiti yang kita perlu hadapi di mana kita akan menghadapi lawan dalam tahap berbeza dengan barisan pemain yang kita ada sekarang,” katanya ketika ditemui pada sesi latihan skuad kebangsaan semalam.
Selain bahagian serangan, masalah kecederaan pemain juga teruk menyerang di bahagian tengah Harimau Malaya dengan beberapa pemain seperti S Kunanlan, Wan Zack Haikal Wan Nor, Gary Steven Robbart dan K Gurusamy terpaksa disisihkan ketika kapten Safiq Rahim tidak dipanggil kerana menjalani penggantungan perlawanan.

Ketika ditanya adakah masalah kecederaan pemain skuad kebangsaan ini disebabkan jadual liga tempatan yang padat, Rajagobal berkata: “Saya fikir anda sepatutnya tahu, saya tidak mahu memberi penjelasan...mungkin. Semua orang perlu bertanggung jawab, ini bukan situasi yang mudah.
Sejak Liga M bermula awal bulan ini, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bermain tujuh perlawanan dalam 21 hari manakala pasukan lain mengharungi enam perlawanan dalam tempoh 18 hari.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/28

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...