Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 30 Januari 2013

Pantang menyerah kalah

30 Januari 2013


Para pemain menuju ke bas yang membawa mereka ke KLIA, Sepang sebelum berlepas ke Dubai untuk aksi persahabatan menentang Iraq Jumaat ini. - UTUSAN/Safrizal Azmi

PETALING JAYA - Tiada istilah menyerah kalah sebelum berjuang buat Datuk K. Rajagobal walaupun menyedari lawan Harimau Malaya pada Kelayakan Piala Asia 2015, Qatar di Doha pada 6 Februari ini memiliki status jauh lebih hebat berbanding Malaysia.

Beliau berlepas bersama pemain skuad kebangsaan ke Dubai semalam untuk aksi perlawanan persahabatan dengan Iraq pada Jumaat ini.

Cuma Rajagobal beliau meminta peminat supaya secara realistik melihat dan membandingkan standard Qatar dan Malaysia kerana tidak mahu memberi harapan palsu kepada peminat Harimau Malaya.

“Kami ke tempat lawan ketika skuad kebangsaan berdepan masalah kecederaan pemain tonggak seperti Norshahrul Idlan Talaha, Safee Sali, K. Gurusamy, Gary Steven Robbat dan ramai lagi.

“Inilah keadaan sebenarnya skuad kebangsaan dan kita harus akui peluang kita agak sukar apabila berdepan Qatar nanti.

“Namun sebagai jurulatih saya akan cuba melakukan yang terbaik walaupun dilanda masalah kecederaan pemain yang kritikal.

“Aksi persahabatan dengan Iraq Jumaat ini memberi peluang untuk saya melihat siapa pemain yang layak diturunkan dalam perlawanan pertama kelayakan Piala Asia 2015," katanya ketika ditemui di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) semalam.

Jelasnya, Qatar mempunyai jurang yang sangat berbeza dengan Malaysia di tambah pula dengan masalah kecederaan kritikal yang dihadapinya.

“Qatar adalah antara pasukan terbaik di Asia, mereka hampir melayakkan diri ke Piala Dunia 1998 Perancis, skuad mereka mempunyai lapan pemain naturalisasi dari Brazil, Uruguay, Eropah, Ghana dan Senegal

“Saya kena fikir dengan fikiran yang positif dan ditambah dengan keyakinan, gunakan kesempatan yang terhidang kerana kita sukar untuk mendapat peluang beraksi dengan pasukan hebat seperti ini," katanya.

Rajagobal berkata, beliau sudah mendapat gambaran awal mengenai kekuatan Qatar selepas menyaksikan kejohanan Piala Teluk 2013 yang berlangsung di Bahrain 5 hingga 18 Januari lalu melibatkan lapan pasukan Bahrain, Iraq, Kuwait, Oman, Qatar, Arab Saudi, Emiriyah Arab Bersatu (UAE) dan Yemen.

Harimau Malaya akan menentang Iraq dalam aksi persahabatan di Dubai, UAE Jumaat ini sebelum bertemu Qatar di Doha Rabu depan.

Selain Qatar negara lain yang turut berada dalam Kumpulan D kelayakan Piala Asia 2015 Australia, ialah Bahrain dan Yemen.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130130/su_01/Pantang-menyerah-kalah#ixzz2JSL7t2AF
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...