Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 30 Januari 2013

'Kami tidak gentar'

30 Januari 2013



NORFARHAN mengakui tidak gentar berdepan pasukan hebat seperti Qatar.


PENYERANG skuad Harimau Malaya, Norfarhan Muhammad berkata, mereka tidak gentar menghadapi Qatar pada aksi pertama kempen kelayakan Piala Asia 2015 di Doha pada 6 Februari ini.
"Sungguhpun pasukan dihambat dengan isu kecederaan besar-besaran, namun itu tidak menjadi masalah untuk membentuk kombinasi mantap menjelang perlawanan itu nanti," kata Norfarhan yang merupakan tonggak baharu yang bakal ditampilkan ketua jurulatih, Datuk K. Rajagobal pada kempen kelayakan Piala Asia kali ini.
Pemain tengah Kelantan itu yang kali terakhir menyarung jersi skuad kebangsaan pada Piala Suzuki AFF 2008 mengakui, barisan pemain baharu termasuk dirinya tidak menghadapi kesukaran untuk mencipta keserasian pada perlawanan tersebut nanti.
"Walaupun belum cergas sepenuhnya, saya akan membalas kepercayaan jurulatih jika terpilih untuk beraksi (menentang Qatar)," katanya sebelum berlepas ke Dubai, Emiriyah Arab Bersatu (UAE) semalam.
Skuad Harimau Malaya akan mengadakan perlawanan persahabatan antarabangsa menentang Iraq di Dubai esok sebelum berlepas ke Doha untuk aksi kelayakan Piala Asia 2015 menentang Qatar.
Dalam pada itu, pemain pertahanan, Mahali Jasuli turut senada dengan Nor- farhan dan menurutnya, persiapan pasukan negara tidak terjejas sekalipun ramai pemain baharu mengisi senarai skuad kebangsaan bagi menggantikan pemain yang cedera.
Berikutan kepincangan dalam skuad negara akibat masalah kecederaan ke atas pemain utama, Rajagobal hanya menyenarai 24 pemain daripada perancangan asal 26 orang.
Antara tonggak yang disisihkan ialah penyerang, Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd. Safee Sali selain pemain tengah, S. Kunanlan, Wan Zack Haikal Wan Nor, Gary Steven Robbat dan K. Gurusamy.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0130&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz2JSJOf2s1 
Hakcipta terpelihara 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...