Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 25 Disember 2012

Sorotan Kontroversi Sepanjang 2012, Neelofa Paling Hot!

25 Disember 2012

Sorotan Kontroversi Sepanjang 2012, Neelofa Paling Hot!


KUALA LUMPUR, 24 DIS 2012: Kontroversi tidak pernah lekang dalam dunia hiburan, malah tahun 2012 ini telah menyaksikan pelbagai gosip dan cerita-cerita sensasi melingkari diari kehidupan golongan selebriti tanah air.
Sebagai penutup tirai penghujung tahun ini, murai.com.my ingin membawa pembaca semua menyingkap sorotan gosip dan kontroversi yang melanda artis masa kini.Bukan mahu membuka pekung di dada sebaliknya sebagai renungan bersama, agar segala peristiwa pahit manis yang pernah melanda sebahagian artis ini dapat menjadi renungan kita bersama.
Pada waktu yang sama memberikan kemeriahan kepada industri hiburan tanah air serta menjadi lipatan sejarah yang tidak mungkin dapat kita lupakan, walaupun 2012 semakin jauh kita tinggalkan.
1) Pelakon, Pengacara dan Model: Neelofa atau Noor Neelofa Mohd Noor
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEguXXeleffRhWUJ218sx6HE6sORHy4PEsaIKn9AIVwpNtJb88FB5DjTjb8nPX-TtI0jd-oVeVRVqsduS7CcAWccFGVpitp0wGsUzwsqmPSmUtxSYTzgspvpvWM9UaDY4z5TudT1y_Uq79Eg/s1600/Hans+isaac+dan+neelofa.jpg
i. Percintaan bersama Hans Issac
Tak cukup dengan kontroversi yang menghimpitnya tahun lalu, nama Neelofa terus melonjak dengan kontroversi-kontroversi yang lebih hangat sepanjang tahun 2012. Pelakon filem Azura (versi baru) itu mula dihimpit kontroversi apabila dia dikatakan bercinta dengan pelakon kacak Hans Issac ketika sama-sama menjayakan filem Lemak Kampung Santan.
Malah, lebih mengukuhkan lagi kisah percintaan mereka, apabila wujudnya satu lagi gosip yangmengatakan bahaawa mereka telah sama-sama bercuti di Koh Samui selepas status di akuan Twitter masing-masing memberitahu mereka berada di Thailand.
Namun Neelofa telah menafikannya, malah sehingga kini pasangan ini tidak mahu mengaku yang mereka mempunyai hubungan cinta sebaliknya hanya menyifatkan hubungan mereka sekadar kenalan rapat.
http://amekaw.com/wp-content/uploads/2012/06/tasha-shila-neelofa-and-anzalna.jpg
ii. Pergaduhan bersama Tasha Shila dan Anzalna
Selain isu percintaannya, Neelofa dikatakan cemburu dan tidak berpuas hati dengan kemenangan Tasha Shila yang berjaya menewaskannya di dalam Anugerah Bintang Berita Harian 2011 (ABPBH2011) menerusi kategori Artis Baru Wanita Popular.
Susulan daripada itu, seorang lagi rakannya ketika sama-sama berada di Dewi Remaja 2010, Anzalna Nasir tampil mendedahkan sikap buruk Neelofa yang dikatakan sering menghinanya serta cuba menjatuhkannya ketika berada di dalam pertandingan program realiti itu.
Kenyataan berani Anzalna itu bagaimanapun membawa padah kerana Neelofa kemudian mengambil tindakan mahkamah dengan menuntut Anzalna untuk mengeluarkan kenyataan maaf dalam tempoh 7 hari. Namun kes mereka dapat diselesaikan selepas campur tangan Presiden Seniman, Zed Zaidi. Neelofa dan Anzalna kemudian berdamai selepas Anzalna mengeluarkan kenyataan maaf dalam sidang media yang dianjurkan Seniman.
http://www.ammboi.com/wp-content/uploads/2012/08/yusof-haslam-dan-neelofa.jpg
iii. Datuk Yusof Haslam Tegur Sikap Lupa Diri
Datuk Yusof Haslam telah meluahkan rasa kurang senangnya terhadap Neelofa gara-gara sikapnya yang tidak mahu memberikan kerjasama dalam rangka promosi filem terbaru lakonannya, Saya Amat Mencintaimu (S.A.M) terbitan Skop Production.
Sikap Neelofa itu dianggap seperti lupa diri walaupun baru setahun jagung menjadi anak wayang. Neelofa bagaimanapun terima terguran itu dan menganggap ianya teguran daripada seorang bapa.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgT4mMETzS9mnnkUVI0bR3yrY-Q6KFO8A_wur7nhvQ-XzErimj-QJMSARcpgW_kRiLRLDBhHD3OLghDeMn-g4Bu8A0lNqUUwVMJYlCJt-LeXBcNOWGxdmLQXcv3csMlHL4_oV6cGteuZPkU/s1600/fdd.jpg
iv. Pegang Tangan Dengan Pelakon Nazim Othman di Depan Kaabah
Babak akhir drama bersiri Kau Yang Terindah telah menimbulkan sedikit kontroversi, apabila penonton mula mempersoalkan babak pegang tangan depan kaabah oleh Neelofa dan Nazim Othman yang berlakon dalam cerita tersebut. Bagaimanapun, pengarah Erma Fatima telah menjawab pertanyaan serta persoalan mengenai babak tersebut di dalam Twitternya. Kata Erma semua babak tidur sekatil dan pegang tangan itu dibuat di KL bukan di Mekah.
http://farm9.staticflickr.com/8066/8260656491_21a15ed821_o.jpg
v. Didakwa Kurang Ajar oleh Nurita Harith
Belum sempat reda, industri hiburan digemparkan lagi dengan satu lagi kontroversi melibatkan Neelofa dengan pereka fesyen, Nurita Harith yang menyediakan baju Neelofa untuk sebuah program.
Di dalam akaun Twitternya, Nurita Harith telah mengeluarkan kenyataan bahawa Neelofa adalah artis yang kurang ajar serta tidak professional. Malah, dia akui serik untuk bekerjasama lagi dengan pelakon serta pengacara tersebut. Namun, kes itu diam begitu sahaja selepas kedua-duanya mengambil langkah untuk berdiam diri.
2) Pelakon dan penyanyi: Nabila Huda
http://www.jomberita.com/wp-content/uploads/2012/09/johan-dan-nabila.jpg
i. Percintaan Bersama Johan As' aari
Biarpun pelakon Nabila Huda dan Johan As' aari tidak pernah mengaku bahawa mereka sebenarnya sedang dilamun cinta, namun kemesraan mereka seperti mengiyakan gosip berkenaan.
Bahkan bermula awal tahun ini, merek dilihat sangat intim bersama sehingga menimbulkan bberapa kontroversi. Selain menonton wayang di e@Curve bersama, perbualan mereka di Twitter juga agak mesra dan berbaur cinta. Malah, Johan pernah meluahkan perasaan cintanya kepada Nabila secara terang-terangan di akaun Twitter.
Namun semakin hangat kisah percintaan mereka iti diperkatakan, tiba-tiba dunia hiburan tanah air digemparkan dengan berita kononnya bahawa mereka sudah putus cinta.
Namun kedua-duanya menafikan berita itu, malah menafikan bahawa mereka pernah bercinta. Menariknya, hubungan mereka putus selepas Nabila pulang dari percutiannya di Afrika.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6cEgQBQZOL9aYm5bTAVhoaVbfhrTrxZtN1DevQSfGTRX0VF85_PSLgiwB0P4-KDLHLCjXaJNQxnfedVc3mqLsIaP9rLd9ldJHsoj6QNCXW3oBRDSupUcD0aqofRPq3nF-OmaKID3hpDY/s640/229821_530998313580247_935391195_n.jpg
ii. Pakaian Seksi di Anugerah Blokbuster
Pada malam kemuncak Anugerah Blokbuster yang lalu, pelakon berbakat ini sekali lagi mencipta kontroversi apabila muncul di permaidani merah dengan gaun hitam seksi yang mendedahkan dada dan perutnya.
http://s2.ohbulan.com/wp-content/uploads/2012/10/hall2.jpeg
iii. Hadir di Majlis Parti Halloween
Selepas isu pakaiannya, Nabila sekali lagi dihimpit kontorversi apabila berkongsi beberapa fotonya di Instagram ketika hadir di sebuah parti Halloween baru baru ini dan dalam gambar itu juga menunjukkan Nabila seperti mencium buah dada seorang lelaki. Namun Nabila Huda menafikan bahawa ketika itu dia berada di parti Halloween, sebaliknya di berada parti hari jadi.
3) Penyanyi dan pelakon: Aliff Aziz
i. Gambar Mesra Bersama Zarina Anjoulie
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgiWvMRdxxCqXjbYcDV2TQnGwuuOGEtxT6GLIqq8kGI1TjaKehaaNjFT4_VZUpUFRlOkvaP1DdG4HO8JxcU60S13lxzR5NzJyMC-ACwyd_kU-QWCoXDyEEleNa-JJZ3VfcdLJvNLSJtYmyw/s1600/2tjcwf.jpg
Zarina Anjoulie menyuarakan rasa kemarahannya terhadap penyanyi, Aliff Aziz atas sebab yang tidak diketahui. Kontroversi tercetus apabila Zarina Anjoulie mendakwa Aliff Aziz telah menipunya dan meminta penyanyi Singapura itu meminta maaf atas kesilapan yang dilakukan menerusi akaun Twitter miliknya pada minggu lalu. Zarina turut menyebut bahawa dia tidak teragak-agak untuk membongkarkan kejadian yang berlaku pada malam mereka keluar bersama kepada pihak media.
Situasi tegang itu sekaligus menimbulkan pelbagai spekulasi dan tanggapan liar orang ramai terhadap mereka berdua, tambahan pula dengan tersebarnya foto mesra mereka berdua di dalam kereta.
Lebih hangat lagi, dalam entri yang dihantar oleh Zarina kepada Aliff itu juga ada menyebut nama pelakon Anne Ngasri yang dikatakan ada bersama Aliff.
Aliff bagaimanapun tidak mahu menegangkan keadaaan dan mengambil jalan selamat untuk tidak memberi sebarang komen kepada media mengenai hal itu. Malah dia memberitahu sudah memutuskan hubungannya dengan pelakon seksi tersebut.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjgEMuPCQjpwPEh9xknj98Hbb7tjor5wmj0qMwrWA7gVbx7JQjrUQwPF8-AlSHBiK09kPxFpwSyZH6wC-mc3AGzP3HSPzzWOOaVT9VY_NlqTT_1UuZTpkViiCvp4RfZymWhCEunRF2FJWE/s640/Anne+Ngasri+dan+Aliff+Aziz+Putus.jpg
ii. Bercinta dan Putus Cinta Anne Ngasri
Selepas membiarkan kontroversinya bersama Zarina Anjoulie berlalu begitu sahaja, Aliff Aziz kemudian mengaku hubungannya dengan Anne Ngasri pula semakin intim. Hubungan rapat mereka itu akhirnya membawa kepada bibit-bibit cinta sehinggalah masing-masing akhirnya mengaku bercinta.
Namun, mereka dilihat seperti kurang sepadan berikutan jarak usia mereka yang agak jauh dan Anne pula berstatus ibu tunggal kepada 3 orang anak jika dibandingkan dengan Aliff yang masih muda dan bujang.
Namun percintaan mereka tidak berpanjangan. Malah, dengan tidak semena-mena Anne Ngasri mendedahkan hubungan cinta mereka sudah pun berakhir. Namun begitu, Aliff Aziz seperti mahu mempertahankan hubungan cintanya dengan pelakon tersebut.
Ia jelas dapat dilihat menerusi posting-posting tweet yang dimuatkan Aliff Aziz di laman Twitternya yang ditujukan kepada Anne, seolah-olah mahu menyelamatkan hubungan mereka yang difahamkan hanya retak menanti belah selepas berakhirnya hari raya yang lalu.
Aliff begitu berharap Tuhan memberi kekuatan kepadanya untuk terus berdepan dengan dugaan cinta mereka. Malah Aliff turut jatuh sakit selepas hubungan cinta mereka berakhir dan terus mendiamkan diri di negara asalnya, Singapura.
http://photo.murai.com.my/1042012_adiraaliffanne-a.jpg
iii. Adira Punca Cinta Putus Anne Ngasri
Selepas putus cinta, pelbagai spekulasi timbul dan ramai menganggap cinta mereka putus asa disebabkan kehadiran orang ketiga dan orang ketiga yang dimaksudkan itu adalah Adira. Ini kerana ketika hubungan cinta mereka bergolak, Aliff sedang berlakon bersama Adira dalam drama bersiri Tiara. Adira kemudian mengaku dia bercinta dengan Aliff tetapi hanya di dalam drama tersebut serta menafikan ada menjalinkan hubungan cinta di luar lokasi.
iv. Kecewa Bila Anne Ngasri Bertunang
Belum pun sempat pulih daripada kekecewaannya selepas hubungan cintanya dengan Anne Ngasri putus di tengah jalan, Aliff Aziz terus dilanda kecewa apabila mendapat tahu bahawa bekas kekasihnya itu telah pun bertunang dengan seorang ahli politik pada November lalu.
4) Pelakon dan penyanyi: Abby Abadi
i. Terlibat dalam parti politik
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiudZuX0Slb9aNubAJ4Al2D3n5NRaJB-AH-1Ne3CKpx0t21pSR7uwiBKTe6emSakdxOZ-VfnVEaCjWkvFZj5uiu_7k0z-FitEQvYSX2jeC5RteS7gHo3VMWEcD56w5dBFsr5pD0455jwsg/s400/103.jpg
Pada mulanya ramai yang menyambut baik penghijrahan pelakon, Abby Abdi untuk berubah kearah menjadi muslimah yang sejati. Namun, kontroversi mula timbul pabila tersebarnya gambar Abby bersama Tok Guru Nik Aziz yang juga ketua parti pembangkang, Pas.
Biarpun pada awalnya Abby menafikan bahawa dirinya itu sudah menyertai parti pembangkang tersebut, namun dia kemudian secara terang-terangan telah mengaku bergiat aktif di dalam parti tersebut.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbcWH4gJz3mLOkpJstibnFmlf0QmcbyeDmkGeSoxzHxK2BkgYvrX1ac2cwkUopvvTIwJ1ehw3Ov6Fz4kuCv-1MBlwUKmHy7gRhx9koO7sf4ZH4ZN42dOpmC2zOlnaVNzXuZax7E7evSP4/s1600/umie_aida_kahwin-horz.jpg
ii. Datin Paduka Umie Aida Tempelak Kenyataan Abby Abadi
Semenjak tampil dengan imej bertudung serta giat aberpolitik, Abby Abadi telah banyak mengeluarkan kenyataan yang penuh kontroversi di dalam akaun Twitternya apabila dilihat sering mengkritik kerajaan, kakitangan awam serta parti politik Umno.
Antara yang menimbulkan kontroversi apabila Abby Abadi telah menyifatkan golongan artis yang bertudung kurang menerima tawaran dalam bidang seni. Namun, jika parti kerajaan sekarang yang memerintah tumbang, artis sepertinya akan dapat semula bekerja.
Pelakon Datin Paduka Umie Aida kemudian menempelak kenyataan Abby di akaun Twitter miliknya bahawa pemikiran Abby sangat cetek kerana membuat komen sebegitu. Abby Abadi yang membaca tulisan Umie Aida memberikan respon dengan menyatakan yang dia menyayangi rakan-rakannya termasuk Umie Aida. Bagi Abby, umat Islam sekarang sudah jauh sangat tersasar. Umie Aida kemudiannya membalas dengan memohon Abby supaya tidak menggunakan saluran politik untuk membuat kenyataan sebegini.
iii. Dato` AC Mizal Ajak Abby Abadi Berdebat
Biarpun dikritik kerana seringkali memberikan kenyataan yang kurang berasas, namun Abby Abadi tetap Abby Abadi. Terus lantang mengeluarkan komen-komen yang menghentam serta berbaur politik.
Namun tindakannya menghentam polis telah menyebabkan rakan pelakonnya dalam Siri Gerak Khas iaitu Dato' AC Mizal tidak dapat duduk diam. AC Mizal kemudian mempersoalkan tindakan Abby yang disifatkannya telah membuat kenyataan yang melulu.
AC Mizal juga turut mengajak Abby Abadi untuk berdebat, namun Abby Abadi tidak pula membalas.
http://cdn.malaysiandigest.com/images/Abby-Abadi-Memey-Suhaiza-ROTIKAYA.jpg
iv. Kejutan berbaik dengan Memey Suhaiza
Abby Abadi kemudian membuat satu lagi kejutan pada tahun ini apabila dilihat berbaik-baik dengan isteri kepada bekas suaminya, Norman Hakim iaitu Memey Suhaiza apabila berkongsi dua keping gambar di akaun Twiter miliknya yang menunjukkan mereka kini sudah berbaik dengan bertelekung dalam corak yang sama. Sebelum ini Abby jelas kurang senang dengan Memey selepas bekas suaminya itu ditangkap khalwat bersama Memey sehingga menjadi punca penceraian mereka.
http://photo.murai.com.my/11262012_abby_kawin_lagi%21-a.jpg
v. Abby Abadi Bakal Kahwin?
Abby Abadi sekali lagi cetuskan tanda tanya apabila memuat naik beberapa keeping gambar di laman Instagram dengan kenyataan bahawa dia dia seolah-olah sedang membuat perisapan kahwin. Ada juga beberapa pengikut Instagramnya yang memberikan komen terhadap gmbar itu dan memberitahu yang dia akan berkahwin dengan seorang ustaz. Namun sehingga kini tiada lagi kepastian mengenai perkahwinannya itu.
http://photo.murai.com.my/12132012_abbydakwajalan-a.jpg
vi. Tuduh Artis Ke Gaza Hanya Berjalan-Jalan
Reda sedikit dengan berita perkahwinannya, Abby Abadi kembali lagi dengan cerita panas dan kali ini mengenai dakwaannya bahawa ada kalangan artis yang pergi ke Gaza hanya untuk suka-suka dan berjalan-jalan, walhal mereka ke sana untuk menyalurkan bantuan kepada mangsa kekejaman Zionis.
Ramai yang tertanya-tanya, kenyaatan Abby itu dtujukan kepada siapa kerana hanya dua sahaja kumpulan artis yang ke sana iaitu kumpulan Afdlin Shauki, Bront Palarae, Zain Saidin bersama 6 crew Vision Works beserta team badan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Aqsa Sharif serta kumpulan Usrah Fitrah dan Aman Palestin yang terdiri daripada artis seperti Heliza Helmi, Salimah AF, Maulana AF, Zoey dan ramai lagi.
Namun, menurut status Abby di akaun Twitternya, ianya bukan ditujukan kepada Afdlin Shauki , Bront Palarae dan Zain Saidin. Kalau bukan Afdlin dengan teamnya, ada yang beranggapan Abby Sengaja menujukan dakwaan itu kepada kumpulan artis Usrah Fitrah. Kebetulan pula, Usrat Fitrah ke sana bersama Aman Palestine iaitu NGO yang ditubuhkan Umno.
5) Pelakon: Sharnaaz Ahmad
http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/11/Sharnaaz-Ahmad-565x326.jpg
i. Mengamuk Baling Telefon Pada Shila Amzah
http://cdn1.beritasemasa.com/wp-content/uploads/2012/11/Shila-Amzah-Sharnaaz-Ahmad1.jpg
Sewaktu Shila Amzah menjayakan program reality Mania, aktor ini tiba-tiba dilihat naik marah hingga dilihat membaling telefon ke arah Shila Amzah di belakang pentas ketika menemani kekasihnya itu di dalam pertandingan berkenaan.
ii. Mencekik Pengarah Filem
Penerbit filem Darah Panas, S. Baldev dikhabarkan telah menghantar surat saman kepada Sharnaaz untuk meminta pelakon ini membuat permohonan maaf secara terbuka selepas dia dikatakan meninggalkan lokasi ketika penggambaran Darah Panas sedang dijalankan.
Bukan itu sahaja, pelakon telemovie Patah Seribu itu juga didakwa menolak dan mencekik leher penolong pengarah Darah Panas iaitu Mohd. Hafiz Mat Ishak kerana marah apabila terpaksa menunggu lama untuk mendapatkan pakaian bagi kegunaan penggambaran sehingga terpaksa menyudahkan penggambaran agak lewat.
Sharnaaz dikatakan bertindak sedemikian kerana mahu bergegas berjumpa kekasih jantung hatinya Shila Amzah yang ketika itu sedang menghitung detik untuk terbang ke Shanghai untuk menyertai pertandingan Asia Wave 2012.
http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/11/Shila-Hamzah.jpg
http://cdn1.beritasemasa.com/wp-content/uploads/2012/11/Shila-Amzah-Sharnaaz-Ahmad1.jpg
iii. Shila Amzah Mencium Tangannya
Tindakan penyanyi, Shila Amzah yang mencium tangan kekasihnya, pelakon Sharnaaz Ahmad ketika namanya diumumkan sebagai pemenang Lagu Terbaik menerusi Patah Seribu pada Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-19, itu telah menimbulkan pelbagai maklum balas daripada banyak pihak.
Apatah lagi, tindakan mereka itu dilihat seperti mengulangi kontroversi menimpa pelawak, Nabil Raja Lawak yang memeluk Irma Hasmie selepas dinobatkan Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) pada tahun 2009. Namun Shila Amzah telah pun meminta maaf kepada semua peminat atas tindakan spontannya itu. Sementara Sharnaaz Ahmad sebagai kekasihnya menganggap perkara itu tidak perlu diperbesarkan. Malah menyifatkan tindakan Shila itu hanyalah sebagai penghormatan di antara 'adik kepada abang'.
http://photo.murai.com.my/sharnazbaran.jpg
iv. Mengamuk Pasal Shila Amzah Berduet Dengan Taufik Batisah
Sharnaaz terus menimbulkan kontroversi dengan kata-kata kesatnya yang memarahi serta baran kepada kekasihnya Shila Amzah. Ianya berpunca apabila dia dikatakan merajuk serta cemburu kerana Shila menyanyi berduet bersama Taufik Batisah pada Anugerah Planet Muzik 2012 (APM 2012) yang lalu.
Dan Shila Amzah pula turut membuat lawak mengenai perkara itu sebaik saja dia naik ke atas penats semula untuk menjadi penyampai trofi.
Susulan daripada itu, itu, Sharnaaz telah menghantar posting tweet di akaun Twitternya yang agak kesat bahasanya iaitu: "Kalau aku tak suka Taufiq Batisha abah dia pun kau apahal? Jawablah sakai!"
Namun, keesokkan harinya, Sharnaaz telah meminta maaf dan mengeluarkan kenyataan, kononya akaun twitternya kena telah digodam pada malam itu. Namun, ada beberapa pihak yang kurang percaya dengan kenyataannya itu.
i. Melamar Shila Amzah Selepas Insiden Tersebut
Hari berikutnya pula, Sharnaaz dikatakan telah melamar Shila Amzah dan Shila Amzah pula menerusi akaun Twitternya mengumumkan yang dia sudah menerima lamaran daripada cinta hatinya itu.
6) Pelakon: Aaron Aziz
http://www.tokobakso.com/wp-content/uploads/2012/04/yct9p.jpg
i. Mat Haron Bukan Nama Sebenar Aaron Aziz
Sebuah laman hiburan telah mendedahkan kad pengenalan pelakon Aaron Aziz yang mendakwa nama sebenarnyanya adalah Mat Haron Mustapha Mat Aziz Mustafa. Malah Aaron telah dikritik hebat oleh ramai individu yang menganggap dia sengaja menukarkan namanya untuk menjadi popular.
Walaubagaimanapun Aaron menafikan sekeras-kerasnya tuduhan itu dan ianya hanya kad pengenalan palsu, malah merasakan perbuatan individu itu sangat dikesali kerana memperlekehkannya.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi1pnxv60mOwsdgSO0hA9YmB1UKJBpBvYvZOZfCBhYwecg4jrNXZHJKClk-nuuutTu-8EX4jmXzOn2khQDmEWpAq00ce3KO70Ho898E06HqjRFcAfsRaOvWH8De-XkjR0YeqNnvqzx6oJJE/s1600/zed+zaidi+vs+aaron+aziz.jpg
ii. Kemenangan Aaron Aziz Sebagai Bintang Paling Popular ABPBH 2011 Dipertikaikan
Kejayaan Aaron Aziz merangkul gelaran Bintang Paling Popular dalam Anugerah Biintang Popular Berita Harian 2011 telah menimbulkan rasa kurang senang segelintir pihak. Terutama sekali, Presiden Seniman Malaysia, Zed Zaidi yang beranggapan Aaron Aziz tidak wajar menang kerana dia adalah Aaron warganegara Singapura.
Tidak terhenti di situ, malah Zed Zaidi turut mempertikaikan isu permit dan pelbagai lagi isu seumpamanya, Aaron Aziz yang kesal dengan pertikaian itu bagaimanapun telah memohon kerakyatan negara ini untuk mendapatkan taraf Penduduk Tetap di Malaysia.
7) Pelakon, penyanyi, pengacara dan model: Erra Fazira
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgqomF0pcdATPVnMc0eeB_Qh3i81CEeY6WY6vuCWvjgsiZDT8r76-F5qByy8snTnO28BHWdcpDfEarbICvoCjHWvJ4UqEWtSAlDvauISXgH_76WfCzAB8sKqIr-WT5pjlKjgt8hkusgyTk/s320/erra_emran+%5B320x200%5D.jpgi. Isu Rumahtangga Retak
Bukan sekali dua cerita atau khabar angin mengenai keretakan rumah tangga aktres jelita, Erra Fazira tersebar pada tahun ini. Malah sehingga kini kisah peribadinya itu terus diperkatakan.
Namun, Erra Fazira sendiri akui rumah tangganya sama seperti pasangan berkahwin yang lain yang mana ada pasang surutnya. Bagaimanapun, Erra tidak cepat melatah dengan kontroversi rumah tangganya itu.
Sebaliknya tenang menjawab segala persoalan dari media. Sebelum ini terdapat media yang melaporkan rumah tangga yang dibina mereka kononnya goyah apabila timbul pelbagai dakwaan bahawa suami, Engku Imran Engku Zainal Abidin sudah pun berkahwin lagi dan Erra sebenarnya sedang bermadu.
Erra bagaimanapun meminta supaya semua pihak yang menggembar-gemburkan hal berkenaan supaya menghentikan perkara tersebut. Musykil tentang bagaimana khabar angin itu tersebar, Erra memberitahu mungkin ia berpunca selepas suaminya tidak lagi mengikutnya bersama ke majlis-majlis hiburan.
8) Pelakon dan pengacara: Rozita Che Wan
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjWMbo0LRAEE7aCY2TIYPxfN0W8GKKCxDz6O090rjWROuYZE5NQc8d7DICX7b8IEghA-Ba1wboXNg2Xv7efREvhl_WINFAVvfSskANxD5PxMgCiIaxCf5av4PzftTgEU0Yi5l-ueqoii9EM/s1600/rozita.jpg
i. Kontroversi Berkahwin Dengan Dato Khalid Mohd Jiwa
Rozita Che Wan pernah dikhabarkan bakal menjadi isteri baru kepada suami penyanyi popular Dato` Siti Nurhaliza iaitu Dato' Khalid Mohd Jiwa atau Dato' K, namun dia telah pun menafikannya dan menganggapnya sebagai satu fitnah yang sangat besar dan tidak masuk akal langsung.
Selepas menafikannya, Rozita dalam satu kenyataannya mengaku anak kepada Dato'K iaitu Ashraf pernah datang dan bertanyakan kepadanya adakah dia bakal menjadi isteri kepada bapanya itu.
http://photo.murai.com.my/rcwrebut3.jpg
ii. Rebutan 3 Jejaka Zain Saidin, Beego dan Shah Iskandar
Pelakon janda anak 3 ini memang tidak sudah-sudah dilanda kontroversi. Selepas dikaitkan dengan Datuk K iaitu suami kepada penyanyi Datuk Siti Nurhaliza, nama pelakon berbulu mata tebal itu dikaitkan pula dengan selebriti muda bergetah, Zain Saidin serta pelakon Beego. Isu itu timbul selepas sebuah akhbar memberitahu ada mata-mata yang melihat Rozita berpimpinan tangan dengan Beego di Pavilion dan The Curve.
Namun dipenghujung tahun ini, nama Rozita sekali lagi dikaitkan dengan lelaki muda dan bujang iaitu pelakon baru Shah Iskandar. Mereka dikatakan kelihatan mesra ketika sama-sama menjayakan telefilem Anak Ikan. Dan hal ini dikatakan telah menimbulkan rasa cemburu serta tidak puas hati Zain Saidin terhadap Shah Iskandar.
iii. Percintaan Dengan Zain Saidin
Gosip percintaan Rozita Che Wan dengan adik kepada Sasha Saidin ini bukanlah pertama kali didengar. Malah, dek kerana Rozita Che Wan, hubungan Zain Saidin dengan Shah Iskandar juga dilaporkan agak panas.
Terbaru, di dalam entri Istagram Zain Saidin, aktor kacak yang membintangi siri Oh! My English ini telah menulis: 'Never will you find another man that will do or love you as much as I will, this I promise you.. @rozitachewan1'.
Kata-kata yang dianggap romantis bermaksud seperti Zain mengatakan bahawa Rozita tidak akan menjumpai jejaka lain selain dia yang mencintai Rozita sepenuh hati sepertimana dirinya(Zain), inilah janji Zain buat wanita itu.
Namun, sehingga kini, masih belum ada pengakuan daripada Che mahu pun Zain mengenai hubungan mereka.
iv. Gosip Kahwin Ahli Perniagaan November 2012
Sebuah akhbar tabloid ada melaporkan yang pelakon sensasi ini sudah bersetuju untuk menamatkan zaman solonya pada November 2012 ini. Jejaka bertuah yang berjaya menawan hati Rozita Che Wan ini dikhabarkan bernama Bob, seorang ahli perniagaan yang menetap & mempunyai empayar sendiri di Johor.
Mereka dikhabarkan sudah lama berkenalan dan Bob sendiri dikatakan sudah pun lama melamar Rozita Che Wan namun baru kini aktres ini bersetuju untuk berkahwin. Namun sekali lagi, Rozita menafikannya dan menganggapa ianya hanyalah sekadar gosip liar.
v. Isu Gambar Bogel
Selain dikaitkan dengan pelbagai jejaka, Rozita Che Wan terus memanaskan industri hiburan dengan kewujudakn gambar bogelnya. Namun, Rozita menafikan bahawa wanita di dalam foto berkenaan itu adalah dirinya.
9) Arorra Salwa
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizFfZO_nPkYSn6eF4GtPnDWXDVmmwj2aaevKTmCZ1qg6SqIxOvhzXfIMT08i5roKmsCnosPyWMI7U9xQPsLnouOfX4DJ8w5ebI8y16wRSysTN_yGdWDu0Gy91QRAJHlGS_4v0pxDvpldGR/s1600/IMG_4818.JPG
1. Batalkan Pertunangan Seminggu Sebelum Majlis
Arorra Salwa telah membatalkan pertunangannya dengan bekas kumpulan Max 24:7 iaitu Alloi atau nama sebenarnya Mohd Fairuz Shaari seminggu sebelum majlis tersebut itu berlangsung. Alasannya adalah kerana dia mempunyai komitmen lain pada saat-saat akhir sebelum majlis pertunangannya itu berlangsung. Pembatalan itu telah mengejutkan tunang serta keluarga tunangnya.
http://photo.murai.com.my/6222012_arroradimaki-a.jpg
iii. Arrora Salwa Kaki Temberang?
Penyanyi, Arrora Salwa agak terkelu untuk mengulas dakwaan adik kandung kepada kekasihnya yang juga bekas kumpulan Max:247, Alloi di laman sosial Facebook mengenai sikapnya yang dikatakangemar bermuka-muka. Malah adik perempuan kepada kekasihnya itu turut mendakwa keluarga Alloi sendiri tidak menggemari sikap Arrora Salwa yang suka memburuk-burukkan ibu kandung Alloi di akaun kedua laman social, Facebook milinya. Namun, pelatun lagu Ahmad itu bagaimanapun tidak mahu mengulas lebih lanjut mengenai kenyataan dan dakwaan tersebut kerana bimbang ianya akan berpanjangan serta berlarutan.
http://cdn.malaysiandigest.com/images/Entertainment/1252012_arrorareport-a.jpg
iv. Arrora Salwa Kaki Mandrem
Arrora kembali panas di laman Facebook apabila Alloi mendakwa bahawa Arrora Salwa kaki mandrem. Menurut laman Facebook milik Mohd Fairuz Shaari (Alloi), dia mendakwa Arrora Salwa pernah menggunakan khidmat bomoh terhadap CD demo lagu Ahmad sebelum dihantar ke stesen radio bagi mempopularkan lagu tersebut.
Menurutnya lagi, Arrora juga turut mempelawa dia untuk menggunakan khidmat bomoh bagi single Inspirasi ke 7, namun dia tidak berminat dengan kerja-kerja berunsurkan syirik ini.
Bekas bekas kumpulan Max:247 turut mencabar Arora untuk menyamannya jika pekara itu tidak benar dan berunsur fitnah darinya. Turut terkandung dalam laman sosial miliknya, mengenai isu santau keluarga Alloi, yang dikatakan berpunca daripada Arrora Salwa.
Menurut Alloi lagi, ibu Arrora Salwa juga pernah menasihati Alloi tentang perangai penyanyi itu. Dia juga menggelar Arrora sebagai lesbian. Menurut Alloi lagi dia berani bersumpah bahawa kenyataan yang dikeluarkan dalam laman sosial ini adalah benar.
10) Pelakon dan model: Rita Rudaini - Aidil Zafuan
http://photo.murai.com.my/1102012_ritazaquan-a.jpg
i. Rita Rudaini Perang Dingin Dengan Adik Ipar
Rita Rudaini dengan Zaquan Adha pernah berbalah dan menyindir di antara satu sama lain di Twitter. Umum sudah mengetahui hubungan mereka berdua sudah lama tidak semesra dulu. . Malah hubungan Rita dengan isteri Zaquan Adha iaitu pelakon manis, Ayu Raudhah juga dikatakan panas kerana pernah tersebar cerita mengatakan Ayu dan Zaquan menjadi batu api agar hubungan Rita dan ibu serta keluarga mertua semakin bergolak. Malah sejak berkahwin pun dengan Aidil Zafuan, kita semua sedia maklum hubungan Rita dengan ibu mertuanya juga sudah dingin.
http://i386.photobucket.com/albums/oo307/beautifulnara/bnara/aidiljue.jpg
ii. Jue Aziz Orang Ketiga
Rita menjadi marah serta meluahkan rasa di akaun Twitternya selepas sebuah akhbar mengeluarkan gosip yang mengatakan bahawa suaminya, Aidil Zafuan telah menjalinkan hubungan cinta bersama pelakon Jue Aziz.
http://s4.ohbulan.com/wp-content/uploads/2012/09/rita.jpg
iii. Turun Naik Mahkamah
Kes mahkamah bagi memulihkan rumah tangga pasangan ini masih lagi belum berakhir dan sepanjang tahun ini mereka sudah banyak kali turun naik mahkamah. Namun perbicaraan kes mereka sering sahaja ditangguhkan selepas Aidil beberapa kali tidak menghadirkan diri. Antara kes yang dibicarakan adalah permohonan kembali taat, hak penjagaan anak dan yang seumpanya.
11) Pelakon dan model: Zahida Rafiq
http://mybloghub.my/wp-content/uploads/zahida1.jpg
i. Kehilangan Wang Sebanyak RM200 000
Selepas sebuah akhbar mengeluarkan laporan mengenai pelakon Zahida Rafiq telah kehilangan wang berjumlah RM200 000 yang disyaki dibawa lari oleh pemandu peribadinya itu, ramai yang membuat spekulasi Zahida telah ditaja seorang VVIP sehingga boleh memiliki wang tunai sebanyak itu.
http://cdn.malaysiandigest.com/images/azleen/zahida.jpg
ii. Skandal Bersama Pak Menteri
Susulan daripada kontroversi kehilangan sejumlah wang yang banyak itu Zahida telah digosipkan berskandal atau dibela oleh Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal. Namun masing-masing menafikan, malah Shafie Apdal mengaku tidak pernah memberikan wang berjumlah RM1.5 juta kepada aktres Zahida Rafik seperti yang didakwa.
Dakwaan itu timbul bersandarkan satu laporan polis oleh seorang individu yang bernama Noor Azman Azemi yang telah mengaitkan nama ahli politik itu di dalam isu berkenaan.
12) Pelakon, pengacara dan model: Dira Abu Zahar
http://photo.murai.com.my/4162012_diratekanan-a.jpg
i. Pukul Pengunjung Kelab
Industri seni tanah air digemparkan mengenai kontroversi yang melibatkan hos Melodi, Dira Abu Zahar apabila dituduh memukul seorang pengunjung wanita dengan memijak dan menendang muka pengunjung itu di sebuah kelab malam. Namun pelakon itu enggan memberi sebarang komen mengenai kesahihan berita tersebut.
ii. Ketiadaan Dalam Program Melodi
Susulan daripada kejadianmemukul seorang pengunjung wanita dengan memijak dan menendang muka pengunjung itu di sebuah kelab malam, penglibatan Dira Abu Zahar dalam program Melodi juga tiba-tiba terhenti begitu saja.Ramai yang menganggap bahawa pihak TV3 telah menghentikan kidmat Dira sebagai hos program tersebut, namun Dira menafikan dan memberitahu bahawa dia mahu sambung belajar serta meneruskan aktiviti dan kerjaya lakonannya.
13) Penyanyi: Awi Rafael
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiy_GnuawnoVgnAEcbr4vxMyGiHn6Cm2Ux4cQVUac9ljNBRybHlCu9jxTNJVwyWONo4CorBpaUNidOEVjJXhDKRmxMP7M52fwoil5jp3rzeQYs8Uv9wkTXF2Ik3tOJX4S0Zmxv70ylIIDZV/s1600/Tatu+Awi+Rafael.jpg
i. Isu Tentang Tatu
Awi Rafael tampil menjelaskan tentang tatu yang wujud di bahagian tangannya selepas beberapa keeping gambarnya bertatu tersebar. Dia memberitahu tatu itu wujud adalah kerana kekhilafan dan kejahilannya di masa lalu dan dia kini dalam proses untuk mula berubah ke arah lebih baik.
14) Pelakon dan model: Julia Perez
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgaX33LUlIZ8prQs6zDvWADHqC5oOjnYSnvSTI4zMdG-WeYTE8Xa-N_Yiml2iLDhH8O8qJobqLcXwkUghi6tv0uYUYqTS-UisO_cKgRJv2zxbM6kCrkkFrf32v8MMsi9FTiecvB_aAmI9g/s640/Lirik+Lagu+dan+Video+Klip+Julia+Perez+-+Siti+Nurbaya+%28Lyric%29.jpg
i. Menghina Drama Malaysia
Pelakon Julia Perez atau Jupe menimbil kontroversi apabila dengan mengatakan drama atau cerita-cerita di Malaysia tidak sehebat di Indonesia. Atas sebab itu, dia telah menerima pelbagai kecaman termasuklah daripada Presiden Seniman Malaysia: Zed Zaidi.
15) Pelakon: Miliea Aimilea
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgDRTNzBaDadhhpKMYtjqHi2NPFzeIKH6wg4i5OyLbKioQk7jNRZoD3v4ioZ_LVNUYFV7S0_0XAFK8CPWdGAoeBYcjS1FVRH-3GBi1H1Rk6QFkIhAK0jdl5r8z6iH-fXHO-FLM55k8Zs7D_/s1600/melai+aimelia.jpg
i. Isu Gambar Bogel
Gambar yang diambil daripada video bogel pelakon baru daripada filem Karipap-Karipap Cinta iaitu Milea Aimilea dalam sebuah blog telah menjadi kontorversi hangat pada tahun ini. Namun, pelakon itu sendiri menafikan di sebuah akhbar kononnya gambar bogel yang disiarkan blog hiburan itu adalah satu fitnah yang bertujuan mengaibkan.
Melia kemudian mengambik tindakan dengan membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mendakwa dirinya difitnah blog hiburan berkenaan. Bagaimanapun kes itu dapat diselesaikan dengan secara baik atas campur tangan pihak Seniman.
16) Pelakon dan model: Norish Karman
http://photo.murai.com.my/11212012_norishxbagi-a.jpg
i. Isu Anak Luar Nikah
Gambar pelakon Norish Karman melahirkan anak tersebar, sedangkan umum mengetahui dia ketika itu bergelar ibu tunggal. Gambar itu menjadi tanda tanya dan menimbulkan kontroversi di dalam dunia hiburan.
Sebelum ini timbul gosip yang menuduh Norish Karman telah mengandung anak luar malah dikatakan lama menghilang atas sebab ingin mengelak dari rahsianya terbongkar. Ada pihak yang menuduh Norish Karman tinggal di Bali buat seketika sehingga dirinya pulih. Namun, Norish Karman sendiri menafikan perkara tersebut sekeras-kerasnya.
17) Presiden Seniman Malaysia dan pelakon: Zed Zaidi
http://cdn.malaysiandigest.com/images/azleen/zedzaidikosmo.jpg
i. Pertikai Kemenangan Aaron Aziz di ABPBH 2011
Pelakon, Zed Zaidi mengakui tidak menyokong kemenangan pelakon Aaron Aziz sebagai Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 (ABPBH 2011) yang berlangsung pada Ahad lalu. Tidak terhenti di situ, malah Zed Zaidi sebagai presiden Seniman, turut mempertikaikan isu permit dan pelbagai lagi isu seumpamanya, Aaron Aziz yang kesal dengan pertikaian itu walaubagaimanapun telah memohon kerakyatan Negara ini untuk mendapatkan taraf Penduduk Tetap di Malaysia.
http://www.gilerkentang.com/wp-content/uploads/2012/10/ajo2E.jpg
ii. Mempersoalkan Status Randy Pangalila
Selepas Aaron Aziz, bintang daripada Indonesia, Randy Pangalila pula dipersoalkan status permitnya bekerja di Malaysia. Malah menurut Zed Zaidi, Randy Pangalila tidak tersenarai namanya sebagai ahli bersekutu Seniman.
http://ebeep.net/wp-content/uploads/2012/07/Mamat-Sepah-Kurang-Ajar.jpg
iii. Dikatakan Meninggal Dunia Oleh Mamat Sepah
Foto penggambaran kemalangan Zed Zaidi disalahertikan oleh Mamat Sepah dan menerusi entri Twitternya dia telah menguar-uarkan kepada semua bahawa mPresiden Seniman itu benar-benar kemalangan. Ekoran daripada stautusnya itu, Mamat telah menerima pelbagai kecaman daripada banyak pihak kerana bersikap sambil lewa dengan penyebaran berita kemalangan tersebut.
Memahami situasi yang dialami pelawak, Mamat Sepah, Zed Zaidi akui tidak menyalahkan tindakan ahli kumpulan Sepah itu yang telah memuat naik status serta fotonya yang mengatakan dia terlibat dalam kemalangan di dalam akuan Twitter peribadinya. Malah Zed Zaidi menganggap niat Mamat Sepah itu adalah baik kerana dia telah menunjukkan keperihatinannya terhadap artis lain.
http://photo.murai.com.my/12172012_zednsk-a.jpg
iv. Zed Zaidi Tempelak Julia Perez
Selepas kecoh dengan kenyataan beraninya di akaun Twiiter dengan mengatakan drama atau cerita-cerita di Malaysia tidak sehebat di Indonesia, Julia Perez nampaknya telah diserang oleh Pengerusi Seniman, Zed Zaidi menerusi entri di akaun twiiternya itu.
Zed Zaidi ternyata berang dengan kenyataan lancang dari Julia sendiri dan memberitahu akan membangkitkan isu permit kerja Julia ke peringkat atasan. Pihak NSK Sdn Bhd iaitu syarikat produksi yang membawa masuk Jupe itu akui permit masih dalam proses.
18) Pelakon: Siti Fazurina
http://photo.murai.com.my/12212012_fazurinakahwin%28a%29.jpg
i. Siti Fazurina Kahwin Lari Tanpa Restu Keluarga
Pelakon wanita yang popular menerusi siri Dunia Anita, Siti Fazurina Mohd Famir atau Fazurina 30, telah menamatkan zaman bujang dengan penuh kontroversi apabila dikatakan bernikah tanpa pengetahuan keluarga di Masjid Jamek, Sungai Pinang, Pulau Pinang, pada 20 Disember 2012. Malah, perancangan untuk acara akad nikah itu dibuat secara senyap tanpa pengetahuan ahli keluarga mahupun ibu pelakon itu. Malah menurut sumber ibunya hingga jatuh sakit disebabkan terlalu risau dengan keadaan dirinya.
19) Penyanyi: Dato Siti Nurhaliza
i. Batalkan Konsert
Pertama kali di dalam sejarah kerjaya nyanyiannya penyanyi popular tanah air, Dato` Siti Nurhaliza telah membatalkan konsertnya di Banjarmasin, Indonesia selepas mengetahui kemalangan yang menimpa suaminya. Dato` Khalid Mohd Jiwa akibat menunggang motorsikal berkuasa tinggi Harley Davidson bersama rakan-rakannya di Queenstown, New Zealand.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...