Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 24 November 2012

Harimau Malaya sedia mengaum

25 November 2012


RAJAGOBAL (kanan) memerhati anak-anak buahnya menjalani latihan di Stadium Nasional, Bukit Jalil Khamis lalu.



SKUAD Harimau Malaya sudah bersedia berdepan Singapura pada aksi pembukaan Kumpulan B kempen Piala Suzuki AFF 2012 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini.
Biarpun pertemuan kedua-dua pasukan dalam 12 perlawanan terakhir lebih memihak kepada Singapura yang melakar enam kemenangan, Harimau Malaya tidak mahu menjadikan rekod itu sebagai 'batu penghalang' bagi memburu kemenangan.
Sebagai rekod, Harimau Malaya yang tampil selaku penyandang juara pada kempen kali ini berjaya mengalahkan Singapura 2-0 pada aksi persahabatan di Stadium Shah Alam, 12 Jun lalu.
Bagi pengendali Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal, beliau mengakui sudah cukup 'masak' dengan rentak permainan Singapura yang dibimbing Radojko Avramovic.
Begitupun, Rajagobal lebih cenderung untuk memberikan perhatian kepada corak permainan anak-anak buahnya berbanding memikirkan taktikal Singapura, juara tiga kali Piala Suzuki AFF.
"Setakat ini, persiapan kami sungguh rapi dan semua pemain berada dalam keadaan baik dan oleh itu, kami berada dalam keadaan bersedia untuk menghadapi Singapura pada perlawanan esok (malam ini).
"Setiap jurulatih mempunyai pendekatan tersendiri apabila menghadapi perlawanan penting dalam kejohanan ini, namun saya tetap yakin dengan semua pemain (Harimau Malaya).
"Saya akan tunggu dan lihat kejutan yang akan dipamerkan Singapura kepada kami," kata Rajagobal kepada pemberita selepas mesyuarat pengurus-pengurus pasukan di Hotel Palace of The Golden Horses, Seri Kembangan semalam.
Menurut Rajagobal, kedua-dua pasukan saling memahami corak permainan masing-masing, sekali gus aksi malam ini bakal menjanjikan saingan sengit.
"Saya amat mengenali semua pemain mereka (Singapura) dan saya menjangkakan, tiada banyak kejutan daripada mereka.
"Bukan sahaja saya, malah jurulatih mereka (Avramovic) juga arif dengan corak permainan kami. Apa yang lebih mustahak, kami akan turun beraksi dengan keyakinan yang tinggi.
"Selalunya perlawanan melibatkan kedua-dua pasukan akan berlangsung dengan sengit dan saya meramalkan aksi yang sama esok (malam ini)," tambahnya.
Selepas menentang Singapura, Harimau Malaya akan berdepan dengan Laos manakala Singapura bakal membuat perhitungan dengan naib juara 2010, Indonesia pada 28 November ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...