Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 26 Oktober 2012

Selamat datang Shukor Adan ke ATM!

27 Oktober 2012


PATAH tumbuh hilang berganti. Penghijrahan tiga pemain, Aidil Zafuan Abd Radzak, adiknya Zaquan dan Azmi Muslim sedikit pun tidak menjejaskan finalis Piala Malaysia, Angkatan Tentera Malaysia yang menyambut ketibaan tonggak tengah Negeri Sembilan, Shukor Adan.
Bekas kapten skuad kebangsaan berusia 33 tahun itu menandatangani kontrak bersama ‘The Gladiators’ itu dan akan menyuntik semangat juara Liga Perdana itu yang disentak dengan pemergian tiga tonggak itu ke Johor musim depan.
Shukor yang pernah mengetuai Selangor berhijrah ke Hoben Jang Hoben pada 2009 dan membantu mereka menjuarai Piala Malaysia pada tahun tersebut. Peranannya mengekang barisan tengah Kelantan yang diketuai Indra Putra Mahayuddin menyaksikannya dinobatkan sebagai pemain terbaik perlawanan.
Sepanjang kerjayanya bersama the ‘Red Giants’, pemain kelahiran Melaka itu membantu mereka menjuarai treble pada 2005 (Liga Perdana, Piala FA dan Piala Malaysia) di samping Piala FA pada  pada 2002.
Penampilannya turut memikat pengendali skuad kebangsaan pada 2001, Allan Harris untuk menyenaraikannya dalam Harimau Malaya yang menyaksikan Shukor mewakili negara 58 kali.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...