Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 28 Ogos 2012

Hati sudah lama kosong

29 Ogos 2012


PERASAAN cintanya sudah lama padam buat sang suami mengenangkan apa yang diperlakukan terhadap dirinya dan anak-anak. Justeru itu, pelakon jelita Rita Rudaini Mokhtar, 35, enggan mengenang lagi kisah sedih yang singgah mencemari rumah tangga mereka yang suatu ketika pernah bahagia.
Namun, dalam semakin dia memperoleh ketenangan dan bersedia menghadapi sebarang kemungkinan, hidupnya kembali diduga apabila menjadi buruan pihak media tatkala umat Islam sedang sibuk meraikan lebaran. 
Semuanya gara-gara gosip berhubung Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak, 25, yang dikatakan intim dengan pelakon seksi, Jue Aziz, sebagaimana disiarkan dalam ruangan gosip, sebuah akhbar, baru-baru ini.

“Rita sebenarnya terlalu sibuk dengan aktiviti harian selain menguruskan anak-anak, mencari rezeki buat mereka. Rita tidak sempat hendak fikir langsung gosip yang berlegar. Apapun Rita tidak terkejut dimaklumkan hal ini.

“Gosip mengenai mereka berdua Rita dengar sejak Mac lalu, tetapi tidak pernah ambil pusing lagipun ia bukan hal Rita. Malah, Rita sendiri pernah bertanyakan kepada Aidil mengenai hal ini menerusi SMS dan dia membalas gosip itu tidak benar dan dia langsung tidak mengenali Jue.

“Bagaimanapun, kenyataan Jue pula di sebuah akhbar baru-baru ini, mengakui bahawa dia dan Aidil hanya kenalan biasa. Jadi, Rita tidak tahu siapa yang bercakap benar dan yang mana satu Rita harus percaya. Kalau nak ‘coverline’ pun berpakat untuk keluarkan jawapan yang seiring.

“Tapi tidak kisahlah sama ada kenal atau tidak, Rita cuma hendak beritahu bahawa hati Rita sudah lama kosong buat Aidil. Perasaan cinta juga sudah hilang. Jadi terserahlah apapun yang dia ingin lakukan,” katanya.

Pun begitu, jelas Rita status mereka yang masih suami-isteri membuatkan dirinya sedikit terganggu apabila tidak semena-mena turut diheret sama kerana sejak gosip itu tersebar ramai wartawan mencari dan mahukan komennya.

Paling menyedihkan, dalam berita suaminya dikatakan dekat dengan Jue ada pula pihak yang menuding jari padanya walhal yang dikatakan sedang bercinta adalah mereka berdua. Sedangkan Rita, mendedikasikan seluruh hidupnya sehari-hari buat anak dan kerjayanya.

“Selesai penggambaran saya pulang rumah fokus pula pada anak-anak. Tidak ada masa nak melepak dan inilah diri Rita sejak dulu sejak berkahwin dengan Aidil. Tetapi mengapa Rita pula yang hendak dipersalahkan, sedangkan gosip yang bertebaran membicarakan soal Aidil dan Jue.

“Rita sendiri tidak tahu sejauh mana kebenaran gosip yang disampaikan. Kalau benar dia berlaku curang di belakang, itu dia kena jawab dengan Tuhan. Memang benar rumah tangga kami hampir hancur, namun perbuatan curang di belakang tanpa pengetahuan isteri tetap bersalah.

“Ramai orang beritahu Rita sebelum ini, Rita hanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Serius Rita tak kuasa sebabnya sebelum ini pun ada beberapa perempuan menghubungi dan bertemu Rita sendiri memaklumkan mereka rasa tertipu dengan Aidil yang mengaku dirinya sudah berpisah dengan Rita walhal kami belum bercerai.

“Berbalik mengenai Aidil dan Jue, kalau benar bagai dikata Rita tidak mahu salahkan sebelah pihak saja kerana umum tahu keadaan rumah tangga kami iaitu bermasalah, namun belum bercerai. Apa yang penting jangan kacau Rita kerana sekarang ini Rita hanya mahu fokus kehidupan Rita yang sangat gembira bersama anak-anak.

“Rita ada memaklumkan Aidil, dia boleh buat apa saja atau mahu skandal dengan sesiapapun, tetapi tolong jangan sampai menyusahkan Rita,” katanya.

Rita mengahwini Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak, juga pemain skuad bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan, secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008. Perkahwinan mereka dikurniakan dua cahaya mata Airit Rayyan Rizqin, 3, dan Airit Rafqa Arjuna, setahun dua bulan.

Mohon untuk menamatkan bicara berkisar permasalahan rumah tangga yang belum berkesudahan, Rita bagaimanapun bersiap sedia menghadapi sebarang ketentuan Ilahi. Kalau jodohnya tidak panjang, dia menerima dengan reda dan hati yang ikhlas.

Beralih topik perbualan, Rita yang baru pulang dari bercuti panjang di Perlis, Ahad lalu sempena meraikan Aidilfitri di kampung halamannya berkata, perayaan kali ini disambut dengan meriah meskipun tanpa kehadiran suami di sisi.

“Selalunya setiap tahun Rita akan buat rumah terbuka pada hari raya pertama. Bagaimanapun, tahun ini Rita terpaksa buat rumah terbuka dua kali iaitu pada hari raya pertama dan keempat.

“Peminat yang hadir adalah mereka yang Rita jemput melalui twitter. Rita berasa cukup terharu kerana ada yang datang dari jauh termasuk dari Kuala Lumpur,” katanya.

Kepulangan Rita, nampaknya terus diisi dengan pelbagai aktiviti antaranya bakal terbabit dengan sebuah penggambaran filem (masih dirahsiakan judulnya) serta telefilem, Ku Pinang Kau Dengan Bismillah untuk Astro, September ini.

Menyifatkan tahun ini sebagai tahun bertuah buatnya apabila diberi peluang membintangi pelbagai filem antaranya yang sudah selesai dijalani iaitu Balistik dan Pengapit. Pelakon berwajah jelita itu memanjatkan rasa syukur kerana dia terus diberi kepercayaan dalam lambakan pelakon baru yang tidak kurang hebatnya.
Artikel ini disiarkan pada : 29/08/2012

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...