Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 1 Mei 2012

Kes Cerai Rita Tangguh, Tidak Bersetuju Alasan Aidil

02 Mei 2012

Kes Cerai Rita Tangguh, Tidak Bersetuju Alasan Aidil

Sebutan kes tuntutan lafaz cerai yang difailkan oleh pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abd Razak terhadap pelakon, Rita Rudaini terpaksa ditangguhkan kerana Rita tidak bersetuju dengan alasan penceraian yang diberikan oleh pihak plantif.

Justeru, pihak Mahkamah Rendah Syariah Petaling pagi ini menetapkan tarikh 16 Mei depan bagi pasangan tersebut menghadiri proses Jawatankuasa Pendamai untuk menyelesaikan kes penceraian mereka.

"Rita redha dengan apa yang terjadi tapi tidak adil untuk Rita diceraikan tanpa sebab. Alasan dia kami tiada persefahaman dan tak serasi itu, Rita tidak boleh terima kerana sebelum dia keluar rumah, hubungan kami elok saja. Alasan dia tidak masuk akal kerana jika ada pergaduhan, Rita boleh terima, tapi ini tidak ada pergaduhan langsung.



"Tiba-tiba saja dia nak bercerai, jadi Rita terpinga-pinga kenapa perkara ini boleh berlaku. Rita rasa tak berbaloi untuk Rita setuju sebab Rita masih waras. Selagi tidak mendapat satu alasan yang kukuh untuk bercerai, Rita tidak akan setuju. Rita tak boleh hidup dalam keadaan tak tahu sebab. Rita nak tahu dulu apa alasan kukuh dia supaya Rita boleh terima," ujar Rita ketika ditemui sejurus selesai prosiding pagi tadi.

GUA cuba mendapatkan keterangan dari Aidil namun pemain pasukan ATM itu bergegas ke kereta dan hanya memberitahu menyerahkan segalanya kepada mahkamah. Aidil diwakili oleh peguam syarie, Ahmad Nazib Johari manakala Rita diwakili oleh peguam syarie, Dato' Mohd Zaidi Bin Haji Mohd Zain. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua cahaya mata, Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Rafqa Arjuna, 1

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...