Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 1 Julai 2011

‘Pertahanan tidur’

30 Jun 2011


LINCAH...Safiq cuba memperdayakan pemain Taiwan, malam tadi.
LINCAH...Safiq cuba memperdayakan pemain Taiwan, malam tadi.
PERMULAAN baik dilakar skuad Harimau Malaya pada perlawanan pusingan pertama kelayakan Piala Dunia 2014 apabila mencipta kemenangan 2-1 ke atas Taiwan semalam namun hakikat yang terpaksa ditelan, ranjau masih berliku menanti mereka kerana kedudukan itu belum selesa buat anak buah Datuk K Rajagobal.
Kealpaan benteng pertahanan ketika selesa mendahului dua gol menerusi jaringan Safiq Rahim dan Mohd Aidil Zafuan Radzak memudahkan Taiwan mendapat satu gol hasil jaringan Chen Po-Liang yang pastinya amat berharga dalam kejohanan yang mengambil kira gol di tempat lawan.

Biarpun tidak berpuas hati dengan pemain pertahanannya yang dikatakan tidur oleh Rajagobal sehingga pintu gawang mereka dibolosi, pengendali negara itu masih yakin skuad juara Piala Suzuki AFF itu mampu melepasi halangan perlawanan kedua di Taiwan Ahad ini.
“Kemenangan ini satu permulaan yang baik kerana bukan mudah untuk beraksi dalam perlawanan pertama dalam satu-satu kejohanan.

“Menang tetap menang... Kalau kita tidak mencapai kemenangan pada perlawanan ini barulah kita akan berasa lebih tekanan dan berdepan situasi lebih sukar.

“Pemain pertahanan saya tidur, mereka tidak sepatutnya membenarkan Taiwan menjaringkan gol. Saya berharap mereka lebih fokus dan lebih berdisiplin pada perlawanan kedua nanti,” katanya kepada pemberita pada sidang media selepas perlawanan.
Pada perlawanan yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil yang disaksikan 45,000 penonton, Malaysia mendahului permainan pada babak pertama selepas rembatan deras kapten, Safiq di penjuru kanan kotak penalti gagal diselamatkan penjaga gawang pasukan pelawat, Lin Po-Cheng pada minit ke-28.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...