Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 14 Julai 2011

Pengajaran berguna: Rajagobal

14 Julai 2011


 PEMAIN Arsenal, Jack Wilshere (tengah)  menghalang pemain Malaysia pada  perlawanan persahabatan   di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.
PEMAIN Arsenal, Jack Wilshere (tengah) menghalang pemain Malaysia pada perlawanan persahabatan di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.
Tidak adil banding dengan The Gunners

"INI satu pengajaran baik buat pemain," kata ketua jurulatih kebangsaan, Datuk K Rajagobal selepas menyaksikan Harimau Malaya dibenamkan Arsenal 4-0, malam tadi.
Dia turut membicarakan betapa tidak adil untuk membandingkan kekuatan skuad kebangsaan dengan barisan The Gunners yang dipenuhi bintang malah tidak dinafikan terdapat jurang di antara kedua-dua pasukan berkenaan dalam saingan persahabatan Jelajah EPL Asia 2011 di Stadium Nasional, Bukit Jalil.


“Pemain kita harus pantas bangkit selepas ini dan belajar sesuatu daripadanya. 

“Arsenal adalah pasukan bertaraf dunia, memiliki pemain hebat. Begitupun, saya tidak nafikan kami tidak bermain dengan corak sebenar. Memang kecewa dan selepas ini saya akan duduk berbincang bersama pemain untuk mengetahui di mana kesilapan kami.”

Bagi pengendali Arsenal, Arsene Wenger, ujian pertama menentang skuad kebangsaan tetap mengejutkannya dengan beberapa percubaan pantas dianggap berbahaya.

“Malaysia mempunyai pasukan yang teratur, bermain secara teratur dan tidak terlalu memikirkan tentang tekanan. 
“Malah corak permainan di bahagian belakang dan depan juga baik dan pantas,” katanya yang percaya pasukannya turut belajar sesuatu menerusi perlawanan itu.

Meskipun hadir tanpa kelibat bintang utama yang juga kapten pasukan, Cesc Fabregas, Arsenal ternyata bukan lawan yang adil buat negara yang memiliki gabungan pemain senior Harimau Malaya dan Harimau Muda.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...