Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 18 Jun 2011

M'sia nyaris kenduri gol di Kota Bharu

19 Jun 2011


Image © D5 
Amirulhadi Zainal (kanan) menjaringkan gol pertama buat pasukan Malaysia ketika bertemu Myanmar di Kota Bharu. (gambar arkib)

KUALA LUMPUR, (D5) - Hanya penyudah tumpul menyaksikan Malaysia terlepas peluang menang besar ke atas Myanmar apabila menang 2-0 di Stadium Muhammad Ke-IV di Kota Bharu. 

Gol Malaysia dijaringkan setiap separuh masa menerusi Mohd Amirulhadi Zainal pada minit ke-27 dan Baddrol Bakhtiar (m54). 

Perlawanan dimulakan dengan keadaan padang yang becak sebelum perlawanan sehingga menjejaskan corak permainan kedua-dua pasukan. 

Pintu gol cemas seketika apabila kesilapan penjaga gol, Mohd Sharbinee Allawee tersilap mengagak hantaran lintang pada minit ke-9. 

Abdul Hadi Yahaya yang turun sebagai penyerang utama bagaimanapun sukar mencari ruang untuk mengancam kubu tuan rumah. 

Rakan gandingannya, Baddrol Bakhtiar lebih mencuri tumpuan dan sering dipertanggungjawab untuk memikul tugas mengambil sepakan percuma selepas lebih lima peluang terhidang di luar kotak penalti ekoran corak permainan agresif lawan. 

Pada minit ke-23, kegagalan Sharbinee membaca hantaran rendah dengan baik nyaris memakan diri dan mujur Helmi Remeli menyelamatkan keadaan.

Amirulhadi akhirnya memecah kebuntuan selepas berada di kedudukan tepat menyambut kesilapan pemain pertahanan lawan yang cuba mengeluarkan bola dalam kotak penalti. 

Rentak anak-anak buah Datuk K. Rajagobal lebih meyakinkan dan mendominasi sebahagian besar separuh masa kedua. 

Sembilan minit permainan bersambung Baddrol melakukan penyudah menarik selepas tidak dikawal untuk pintu gol Myanmar dibolosi buat kali kedua. 

Bagaimanapun tonggak Kedah itu terlepas dua peluang keemasan untuk melebarkan kedudukan apabila rembatannya (m65) tepat ke arah penjaga gol lawan dan berselang seminit kemudian tolakannya tidak menepati sasaran. 

Namun, corak permainan masih tetap meyakinkan dengan kesebelasan pemain banyak menggunakan segenap inci padang untuk mencipta gerakan baik dari kawasan tengah mahupun pemain sayap. 

Dalam pada itu, Aidil Zafuan terpaksa dikejarkan ke hospital dan tahap kecederaan kaki kirinya dilihat agak membimbangkan selepas berlaga dengan pemain lawan. 

Menurut Rajagobal yang ditemui sejurus permainan tamat, "Keseluruhannya saya nampak pemain seperti biasa memberi komitmen dalam situasi hujan dan padang becak. 

"Saya lihat kombinasi-kombinasi dan akan menilai persembahan pemain sebelum menyenaraikan nama-nama pemain. 

"Saya memang menjangkakanMyanmar bermain dengan laju dan agresif. Itu yang saya mahu tengok."

2 ulasan:

reza al-razi berkata...

Terbaik la.. :-)

Unknown berkata...

masih byk lagi perlu diperbaiki untuk lebih maju!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...