Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Ahad, 19 Jun 2011

Aidil Akan Kembali Dalam 10 Hari, Hanya Cedera Kecil

19 Jun 2011


Pemain pertahanan serba boleh, Aidil Zafuan Abdul Razak, meminta penyokong tidak risau akan kecederaan dialaminya pada perlawanan persahabatan menentang Myanmar pada Sabtu.  

Aidil memaklumkan kecederaannya tidak begitu serius, hanya mengalami luka (OPEN WOUND) kerana terkena stud, hingga menyebabkan kulitnya terkoyak, dan dijangka tersisih antara 10-14 hari.

Perkara ini disahkan Jurulatih Negeri Sembilan, Azraai Khor Abdullah yang segera menghubungi Aidil awal pagi tadi.

Azraai berkata beliau lega apabila Aidil sendiri memaklumkan kecederaan itu tidak seserius dijangka apatah lagi daripada gambaran awal ia seolah kecederaan teruk, dengan luka yang menampakkan tulang, dan darah yang mengalir keluar tanpa henti.

“Alhamdulillah, nothing serious, saya bercakap dengan dia personally, dan dia minta don’t worry, hanya small OPEN WOUND. Fisio nasihatkan dia dibawa ke hospital utk x-ray, sebab khuatir ada keretakan so on, tapi Alhamdulillah nothing bad. Dia boleh kembali dalam seminggu dua, kita minta dia cepat sembuh, sebab dia pemain yg penting..”. – Azraai Khor Abdullah

Apapun, Azraai tidak pasti sama ada Aidil boleh diturunkan pada perlawanan terakhir liga menentang Perlis di Paroi, dan semuanya bergantung kepada secepat mana Aidil pulih daripada kecederaannya ini.

Sementara itu, cubaan SS untuk mendapatkan pandangan Ketua Jurulatih Skuad Kebangsaan, Datuk K.Rajagobal mengenai pengganti Aidil untuk perlawanan menentang Taiwan pada perlawanan kelayakan Piala Dunia, andai Aidil tidak sempat pulih tepat pada waktunya belum berhasil, selepas beberapa panggilan tidak berjawab. 

Malaysia akan menentang Taiwan dalam dua perlawanan pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia, pada 29 Jun dan 3 Julai depan, selain persiapan untuk beberapa perlawanan persahabatan selepas itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...