Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 3 November 2010

Zaquan, Aidil senasib

03 November 2010

NASIB malang yang menimpa penyerang kebangsaan, Mohd Zaquan Adha Abd Radzak kini turut dialami abangnya, Mohd Aidil Zafuan yang terpaksa berehat panjang.
Tonggak pertahanan tengah kebangsaan dan Negeri Sembilan itu disahkan cedera Anterior Cruciate Ligament (ACL) pada lutut kanan sekali gus tidak dapat beraksi sekurang-kurangnya untuk tempoh enam bulan dan dijadual menjalani pembedahan Khamis ini.

Adiknya, Mohd Zaquan turut mengalami kecederaan ACL di lutut kiri September lalu ketika beraksi dalam perlawanan persahabatan menentang kelab Qatar, Al-Jaish dalam rangka persiapan skuad bawah 23 kebangsaan.

“Saya kecewa selepas menjalani ujian imbasan resonan bermagnet (MRI) dan diberitahu terpaksa berehat panjang serta terlepas Sukan Asia di China dan Piala Persekutuan Bola Sepak Asean (AFF) Disember ini,” kata ketua pasukan kebangsaan itu, semalam.

Menurutnya lagi dia mungkin akan kembali beraksi pada Mei 2011 dan berharap dapat menyumbang tenaga untuk skuad kebangsaan bagi menghadapi kejohanan lain seperti pusingan kelayakan Piala Dunia.

“Saya terpaksa menerima hakikat kerana ini adalah asam garam seorang pemain bola sepak,” katanya yang turut dipilih sebagai pemain pertahanan terbaik di Anugerah Kebangsaan 100PLUS-Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) 2010.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...